dinsdag, augustus 08, 2006

Via de blog van een ER nurse, http://www.emergiblog.com/ kwam ik op deze blog terecht; http://drhebert.squarespace.com/journal/2006/7/27/murder-at-memorial.html
Het gaat over de 2 verpleegkundigen en de arts die aangehouden zijn op verdenking van moord op 4 patienten in New Orleans in de tijd na orkaan Katrina. Hij schrijft er heel goed over.

Ik kan me de omstandigheden hoe ze in die dagen hebben moeten werken niet voorstellen. 110 graden Fahrenheit, geen electriciteit, geen schoon water, geen aflossing van de volgende dienst, voorraden die op raken, geen contact met de buitenwereld en in de steek gelaten worden, niet weten hoe het met je eigen familie en huis is. Als er iemand aangeklaagd moet worden zijn het wel de mensen die verantwoordelijk waren voor evacuaties.
Deze arts en verpleegkundigen hebben misschien beslissingen gemaakt die fout waren, ik weet het niet, maar ze worden nu als de zondebokken behandeld.

Ik heb er wel vaker over gedacht wat ik zelf zou doen in zo'n ramp. Zou ik mijn werk als verpleegkundige doen of bij mijn familie blijven? Ik weet het niet. Deze artsen en verpleegkundigen in New Orleans evacueerden niet en bleven in de ziekenhuizen bij hun patienten in extreem moeilijke omstandigheden.

3 Comments:

Blogger kastelke said...

Annemiek, ik volg je helemaal in je redenering.
En als je in zo'n extreme en zeer uitzonderlijke omstandigheden zit, met geen uitzicht op hulp of verbetering, dan kan ik me inbeelden dat je sommige mensen daadwerkelijk geholpen hebt door ze te euthanaseren!

8:47 a.m.  
Blogger Petra said...

Ja het is inderdaad de situatie die dit veroorzaakt heeft naar mijn mening.
Groetjes Petra

5:49 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Eigenlijk ben ik er niet van overtuigd dat ze euthanasie toegpast hebben (en ze zijn onschuldig tot schuldig bewezen), maar als ze het wel gedaan hebben moeten de omstandigheden zwaar mee wegen.

8:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?