maandag, februari 20, 2006

Beugel

Het weekend op het werk was vrij rustig. Zo rustig dat ik zaterdag middag op de eerste hulp mee moest gaan helpen. Daar hadden ze een verpleegkundige te kort en het zou druk zijn. Dat viel echter reuze mee. Het was niet zoals de ER van tv. Geen spannende dingen gezien, alleen een paar dronkenen, een die cocaine gedaan had, een paar mensen met longontstekingen, iemand die door een hond gebeten was, en een kindje met koorts.
Echt behulpzaam kon ik me er niet voelen, omdat ik de routine niet ken. Het was wel leuk om eens te zien hoe het er aan toe gaat, en het lijkt me wel leuk om er een tijd te werken om er meer van te leren.

Gisteren was het ook rustig, tot een uur of 4, toen de dochter van een collega belde dat haar huis in brand stond. Jeetje wat een schrikken, wat een nachtmerrie telefoontje. Ze is meteen naar huis gegaan natuurlijk. Later hoorden we dat de trailer waar haar dochter woont ongeveer half verbrand is, en de hond en 2 katten het niet overleeft hebben. Het gekke is dat mijn collega vorig jaar ongeveer rond deze tijd ook een telefoontje kreeg van haar dochter; toen stond haar eigen huis in brand. Dat bleek maar een schoorsteenbrand te zijn, en ze vertelde later dat ze liever het oude huis af had zien branden. Blijkbaar is het een slecht huis. Dit keer was het haar dochter's huis, en ze was niet verzekerd.
Het avondhoofd belde het Rode Kruis, zodat ze meteen wat spullen kunnen krijgen, en onze afdeling begon meteen een inzameling. Binnen een uur hadden we al $100 bij elkaar om hun te geven. Een paar jaar geleden is het huis van het avondhoofd afgebrand, en ze weet precies waar deze familie nu voor staat. Opeens heb je helemaal niks, zelfs nog geen tandeborstel, zei ze.
In zo'n geval denk je maar aan hoeveel erger het had kunnen zijn, en alle what if's.

Nu wat leukere dingen. Bart's beugel is er vandaag uitgegaan!!! Ik weet niet eens hoe lang hij hem gehad heeft, zeker 3 jaar. Ik wilde zo graag een voor en na foto hebben, maar hij liet het niet toe. Hij heeft nu een heel mooi gebit. Hij kreeg van de tandarts een grote drinkfles vol met snoep. Raar, van een tandarts, maar het waren allemaal soorten snoepjes die hij niet heeft mogen eten met een beugel; harde, kleffe, en kauwgom. Nu kan hij ook weer in een appel bijten.
Toen hij klaar was zijn we samen naar de fitness gegaan. Je kunt een gast meenemen, maar het kost wel wat. Achter me bij de balie stond een collega die me toefluisterde dat het ziekenhuis dagpassen weggeeft, en toen het meisje van de fitness dat hoorde hoefde ik niet te betalen. Dat is mooi meegenomen.
Bart en ik hebben samen gelanglauft, gefietst en geroeid. Hij vond het wel aardig, misschien gaat hij wel vaker mee.
Hierna gingen we naar Micky's werk en hebben we samen nog een wandeling gemaakt. Het was zonnig wat het een lekker weertje maakte, maar toch nog behoorlijk koud. De eentjes in de beek zwommen tussen de ijsschotsen.
Bart bleef hierna bij Micky, hij moest vanmiddag nog een keer bij de tandarts zijn. Hij heeft zo'n Invisalign ding in zijn mong gekregen. Het is een op maat gemaakt doorzichtig plastic ding dat over zijn tanden past. Officieel moet hij het overdag dragen, maar hij kan er maar alleen lispelend mee praten.

Vanmiddag hebben we ingepakt, we gaan een paar dagjes skieen in de Catskill Mountains, bij Bellayre. http://www.belleayre.com/
2 vriendjes van Bart gaan mee, dus de komende dagen ben ik met 6 kerels op pad. Wish me luck!!

4 Comments:

Blogger kastelke said...

Annemiek, ik wens jullie een hele fijne en ontspannende trip!
Hopelijk is er snel een oplossing voor die ene dame na de brand. Op zich is het erg dat mensen zich geen brandverzekering kunnen veroorloven...
'k Ga je berichtje zeker aan m'n zoon laten lezen, hij draagt momenteel zo'n 'cervical headgear', ter voorbereiding op een beugel. Fijn om te lezen dat zijn inspanning resultaat heeft afgeworpen, en dat hij nu mooie tanden heeft! Onze zoon heeft een te smalle bovenkaak, deze hebben ze dus eerst al uit elkaar gedreven, zodat er meer ruimte ging zijn voor zijn tanden wanneer hij zou gaan wisselen, en nu gaat over een maand of 3 de beugel komen, om de nieuwe tanden ook netjes recht op hun plaats te hebben.

3:52 a.m.  
Blogger Petra said...

Oh dat ziet er heel leuk uit, waar jullie nu naar toe zijn zeg!
Heb het kaartje van het skigebied bekeken, maar wat betekent XC-trail? Is dat om te langlaufen?
Wens jullie heel veel ski plezier!!

Groetjes Petra

5:06 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Elke, het is zeker de moeite geweest voor zijn tanden. Ik dacht al als ik ooit iets anders zou doen met babies, dan zou ik die fopspeen weg ggooien als ze tanden krijgen. Ik ben er van overtuigd dat dat de oorzaak van zijn "monkey teeth" was.
Petra, XC betekend inderdaad cross country :-)

7:37 a.m.  
Blogger Petra said...

Gefeliciteerd, Bart, met je mooie tanden! Ik hoop, dat jullie een heel leuke ski vakantie hadden!!

4:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?