donderdag, februari 16, 2006

Werk

De laatste tijd heb ik best veel gewerkt, zo'n beetje full-time, en het is toch best veel. Ik weet niet hoe anderen het doen. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat een collega die op de IC werkt in mijn online les zit. Ze heeft in december haar 6e kind gekregen, ze onderwijst haar kinderen zelf thuis, ze werkt, en neemt lessen. Dat is wel een extreem voorbeeld, maar hoe krijg je zoiets voor elkaar. Dat vroeg ik haar dan ook, maar ze lachte alleen maar.

De dagen op mijn werk zijn allemaal zo heel anders. Niet alleen door de verschillende mensen die ik mee maak, maar ook door de verschillende "baantjes" die ik heb. Zo was ik maandag "gewoon" verpleegkundige, met de zorg over 6 patienten. Dinsdag was ik "charge nurse", zoiets als verantwoordelijke werken, zonder patienten toegedeeld te krijgen. De taken die ik dan heb zijn dan weer heel anders, en het is vooral zorgen dat alles soepel verloopt, patienten toedeling, je helpt overal mee, en bent een beetje een vraagbak en manusje van alles.
Op woensdag ochtend was ik begeleider met de leerlingen. En zo had ik deze week 3 verschillende baantjes. Het zorgt allemaal voor de nodige variatie.

Vandaag heb ik weer eens gefitnessed, wat op het langlauf apparaat en een les gedaan, "guts and butts". De naam zegt het al; buik en billen spier oefeningen. Dat heb ik geweten!

Vanavond hebben Bart en ik ons gebogen over zijn FAFSA aanmelding, een aanvraag voor financiele hulp van de regering voor zijn college. Niet dat we verwachten dat we wat krijgen, maar het moet toch ingestuurd worden. Papierwerk is echt niet mijn favoriete bezigheid! Bart kwam er achter dat hij om dit in te sturen ook zijn eigen belasting formulier moest invullen. Hij deed dit zelf, en oei, toen kwam hij er achter dat hij $123 bij moest betalen. Daar werd hij sip van, maar nadat Micky het nog eens nagekeken had bleek het niet waar te zijn, en krijgt hij zelfs $4 terug. Dat is tevens alle belasting die hij vorig jaar betaald had. Het was wel een lesje in "the real world" voor hem.

4 Comments:

Blogger kastelke said...

Annemiek, ik vraag me dat soms ook af hoor hoe sommigen het allemaal doen: moeder zijn, een job, vrouw zijn, het huishouden doen,... én nog wat tijd voor jezelf overhouden...
Het is wel leuk als je zo wat afwisseling in je werk kan hebben, dan gaat de tijd ook sneller voorbij en blijft het werk veel aangenamer.

7:02 a.m.  
Blogger Petra said...

Ik heb ook zo'n vriendin, die echt alles doet: full time werk, twee jongens in tienduizend sporten, PTA president. Maar het is wel te veel voor haar, hoor. Ze is echt "stressed out". Daar heb ik geen behoefte aan, mijn leven zo is al druk genoeg!
Heb jij ook zo'n hekel aan paperwork? Het lijkt wel of er niets anders is op het moment van alle drie de scholen, bah!
Je werk klinkt interessant!

9:16 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Vandaag was het ook weer eens wat nieuws voor mij; ik moest 4 uur uithelpen op de eerste hulp, een heel ander wereldje.

7:51 p.m.  
Blogger Petra said...

Daar krijg ik zo'n "ER" visioen van, maar dat zal wel niet in een kleinere stad als Ithaca, toch?

6:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?