vrijdag, januari 27, 2006

Een perfect ski-dagje

Vandaag was het zo'n perfecte winterdag met een temperatuur van rond het vriespunt en zon in een stralend blauwe lucht. Heerlijk. Het mooiste ervan was dat Meg en ik hadden afgesproken om te gaan skien en het deze keer echt doorging! Yippee!
Om 10 uur haalde ik haar op, en reden we naar Greek Peak. We hadden meteen honderduit bij te kletsen, want eigenlijk zien we elkaar amper. Ze heeft 3 dochters van dezelfde leeftijden als onze jongens, die ook altijd bij elkaar op school gezeten hebben, en nu nog. Toen we nog kinderen op de basisschool hadden zagen we elkaar vaker, omdat we met allerlei dingen op school meehielpen. Voor mij is dit nu minder, hoewel Meg nog altijd allerlei dingen doet op school. Zo helpt ze mee met het maken van de kostuums voor de musical van de high school waar haar oudste dochter een rol in heeft.

Pas toen ik bij Meg was realiseerde ik me dat ik Bart en Niels vanmorgen naar school had zien gaan, maar niet Tim. Normaal zijn Bart en Tim al de deur als ik opsta, maar vandaag bracht Micky Bart naar school. Hij hoefde pas wat later te beginnen vanwege examens. Pas toen ik Meg's dochter zag bedacht ik me dat Tim nog lekker thuis in zijn bed lag. Hij had geen examens vandaag, maar ik had er gewoon niet aan gedacht toen ik weg ging dat hij nog thuis was.

Bij Greek Peak was het helemaal niet druk, zoals gewoonlijk op doordeweekse dagen, en geen wachttijden bij de liften. Deze week was er wat verse sneeuw gevallen, en maar op heel enkele plekken was er wat ijs. We hebben bijna 2 uur heerlijk geskied, geweldig. Dat is toch veel leuker dan alleen gaan, en met het omhoog gaan in de lift kwamen we tijd te kort om te kletsen. Natuurlijk werden de kinderen uitgebreidt bediscusieerd, en onder andere hoe verschillend het is om meiden op te voeden dan jongens, en het hele college gedoe.
Het was allemaal zo leuk, dat we als er niks tussen komt dinsdag weer gaan.

Op mijn werk kwam ik er pasgeleden achter dat een collega waar ik het goed mee kan vinden, Monica, ook een skier is. Vandaag kon ze niet, maar we willen samen ook nog een keer gaan. Dan moeten we ook net allebei vrij hebben op goede ski-dag, maar hopelijk gebeurd dit ook nog eens.

2 Comments:

Blogger Petra said...

Wat heerlijk Annemiek!!
Geniet er maar lekker van en veel plezier alvast dinsdag.

9:10 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Heerlijk ja. Nou, ik ben ook geen kei in het skien hoor. Er vliegen me van alle kanten skiers en snowboarders voorbij. Ook is in de Alpen de zwarte piste volgens mij veel moeilijker dan hier. Er zit daar ook nog een rode piste tussen de blauwe en de zwarte, hier niet.

11:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?