donderdag, mei 22, 2014

Diploma uitreikingen

Deze week is een week van diploma uitreikigen geweest. Zondag slaagden 7 mensen van ons ziekenhuis voor hun master's; ze zijn nu nurse practitioners. Bij een paar van hun zat ik in de klas tijdens ons bachelors. Een collega en ik zijn naar Syracuse gegaan om bij de ceremonie te zijn. Echt super dat ze met deze opleiding verder zijn gegaan. Echt geen kleine opgave om dat klaar te spelen; full time werken, school, en stage lopen, en voor sommigen ook nog kleine kinderen!

Super gedaan allemaal!

Dinsdag was de speldjesuitreiking van de nieuwe verpleegkundigen op TC3. Van de 60 leerlingen van die klas had ik er 15 over 2 semesters in mijn groep gehad, dus daar wilde ik ook graag bij zijn. Heel leuk om hun te kunnen feliciteren. Het kost heel wat hard werk, zweet, tranen en slapeloze nachten! Er staat een klein stukje in de krant over een van de leerlingen in de krant. Het geeft wel een gevoel van voldoening als je weet dat je ook een heel klein stukje bijgedragen hebt in volgende generatie verpleegkundigen (die straks voor ons zullen zorgen, ha!)

Vandaag was Niels aan de beurt met zijn diploma uitreiking. Voor hem hoeft het allemaal niet zonodig, maar het is toch een leuke afsluiting en viering van een mijlpaal. Ik ben trots op hem hoor. Nadat hij in het begin een paar klassen had gehad met alleen maar A's had hij zichzelf voorgenomen om met een 4.0 GPA te slagen en dat is hem gelukt. Geen kattenpis hoor, engineering is toch al geen gemakkelijk vakkenpakket. Hij is een van de 6 leerlingen die slaagden met een perfecte 4.0 (van de de 737 leerlingen die slaagen). En dat is iets waar hij heel trots op mag zijn!


Ik kreeg hem een beetje aan het lachen!




Een van de leerlingen had een goede spreuk op haar muts; "I did not dream it, I worked for it" en vindt ik een goede toepasselijke spreuk. Je krijgt het niet voor niks!
Nu is het op naar Binghamton voor hem volgende semester.


Labels:

2 Comments:

Blogger Petra said...

Nou, zeker om trots op te zijn! Is zijn volgende stap dan een masters?

12:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij gaat verder voor zijn bachelors (dit was associates), maar hij wil proberen om tevens aan een masters te werken.

Annemiek

7:37 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?