maandag, december 27, 2010

Kerst en verjaardag.

Het is bitter koud en het sneeuwt licht de hele dag. We krijgen niks van die grote storm in het oosten.


Vandaag weer sleeen in de bittere kou. Ze hadden weer groot plezier.


We hebben een leuke kerst gehad. Bij kerst hoort lekker eten, en ik heb me flink uitgeleefd en allerlei dingen gemaakt die ik nog nooit geprobeerd had.


De saucijzenbroodjes waren heerlijk en heel goed gelukt.


De kerststol is ook goed gelukt. Het lijkt wel een gigantische donut. Ik had er hierna nog glazuur over gedaan. (De volgende keer moet ik wel maar half het recept maken. Dit was echt een grote kerststol!)

Als voorafje voor het kerstdiner had ik gevulde champions gemaakt.


Het allerlekkerste was wel het toetje, tiramisu. Alsof een engeltje op je tong piest.
De ingredienten hadden wat voeten in de aarde. Ik was naar Wegmans gegaan omdat ik daar een kadobon voor had. Het is een grote winkel waar het altijd erg druk is en waar ik niks weet te staan. Na 3 rondjes lopen gaf ik het op om de lange vingers te vinden (hier 'lady fingers' genoemd). Ik dacht dan maak ik ze wel zelf. Ze werden wat plat:


Ze lijken meer op 'lady tongues'. De kippen vonden ze lekker.

Later vond ik hier in huis nog een pak, en het was zelfs nog niet over de datum :)
Micky ging op zoek naar de koffielikeur, en bracht me een fles waar ik wel 50 tiramisu's mee kan maken.

Op kerstochtend was ik het eerst op, wat een verschil met vroeger toen de kinderen al om 6 uur bij je bed stonden. We hadden eerst samen een uitgebreid ontbijt en openden toen de kado's.








Giulia kreeg 'fuzzy pink slippers' van Tim.

Iedereen was zeer goed verwend! Tim was weer een moeilijke om iets te vinden, maar de kadobonnen voor Subway en Five Guys vond hij wel fijn, en van zijn broers kreeg hij videospellen. Bart kreeg een kaartspel, kleren, boeken en een liftticket om te skien, en Niels kreeg ook een paar boeken, een nieuwe rugzak ("maar ik houdt van mijn oude"), sneeuwlaarzen ("die zijn te groot"... ze pasten), en van de jongens 2 "nerf guns". Giulia kreeg oorbellen, breinaalden en wol (ze heeft geleerd om te breien en gaat er helemaal in op), een dagboek, een kookboek met de Amerikaanse maatschepjes (daar heeft ze al uren in zitten lezen en gerechten plannen), een buskaart en ook een ski liftticket.
Ik kreeg oorbellen van Bart (die Giulia mee heeft uitgezocht, gelukkig denk ik :), van Tim een breiboek met alle soorten breisteken (ik ben na een jaren hiatus weer aan het breien geslagen), van Niels een klok die ook de buitentemperatuur aangeeft, van Giulia een mooi kettinkje, en van Micky een Kindle. Hij had me een tijd geleden gevraagd of ik er een wilde, en ik zei dat ik me wel bij gewone boeken houdt. Daar had hij zich niks van aangetrokken, of misschien wil hij die honderden boeken van me het huis uit hebben. Ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Het zal heel goed van pas komen.

Micky had van de jongens een documentaire serie gekregen, en boeken over de tweede wereldoorlog, iets waar hij zich altijd voor interesseert. Van mij kreeg hij een electrische deken (omdat ik elke avond hoor hoe koud het bed wel niet is). En dan nog een kado dat nog moet komen: een reisje voor 2 naar Key Largo in Florida. Ik had een draaiboekje gemaakt met de reis, en in een koffertje een badlaken, zonnebril en zonnebrandcreme gedaan, samen met dat boekje. Mijn idee was om een heel koffertje vol te stoppen met allerlei zomerdingen, maar probeer die maar eens te vinden in de winter. Dus daarom maar zo. Hij vindt het heel leuk, en we kunnen niet wachten om te gaan! Voor het eerst sinds 22 jaar langer dan een weekend alleen met zijn tweetjes weg.



Dan is het natuurlijk ook nog Niels's verjaardag met kerstmis, en hij kon niet wachten tot hij zijn verjaardagkadootjes kreeg. We geven die altijd apart van de kerstkado's om het speciaal te houden voor hem.


Happy birthday Niels!

Hij kreeg een rondvliegend ding van zijn broers; eerst vloog het in de kerstboom en toen in Giulia's haren. De propeller draaide zich helemaal om haar haar, en ze moesten het eruit knippen. Wel lachen natuurlijk.

Nu dachten we dat Niels foto's maken wel leuk zou vinden, al klaagt hij over fotografieklas op school. Dus we kochten hem een camera, maar hij wilde hem niet. Hij wilde hem inruilen voor een Kindle. Goh, als hij liever leest dan foto's maakt is dat ook prima. Hij klaagt elke keer als hij een boek uitheeft dat hij niks meer te lezen heeft, en vindt dat ze in de schoolbibliotheek maar niks hebben. Prima hoor dat 2 anti-lees kinderen toch nog in lezers zijn veranderd. Nu Tim nog!

4 Comments:

Blogger Petra said...

Wat een leuk verslag van jullie Kerst! Als je meer "boek"gevoel bij de Kindle wilt hebben, raad ik er een cover voor aan. Ik ben dol op dat ding! En wat heerlijk zeg een reis naar Florida!!

3:30 p.m.  
Blogger Bibi said...

Met veel plezier heb ik je verslag gelezen, wat gezellig. En wat een leuk idee dat draaiboek voor de reis, die moet ik onthouden! Van die saucijzenbroodjes loopt het water me in de mond, lol bleek je na al dat gedoe toch lange vingers in huis te hebben!

4:57 p.m.  
Anonymous Wendy Jol said...

Heerlijk zo een reisje in de planning. Leuke kerst hebben jullie gehad.
Ook prettig om te lezen dat er nog hoop is voor mijn zoon. Die heeft in zijn bijna 16 jaar misschien 2 boeken echt gelezen, terwijl de rest van de familie ze "vreten".
Misschien komt het dus nog......
Ik vind het ook leuk om over Giulia te lezen.
Als Yannick zijn examen haalt in mei 2011 wil hij ook een jaar naar Amerika....

4:50 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; de cover heeft Micky me de volgende dag al gekocht!

Bibi; ik had jou kado ook even moeten vermelden, nogmaals bedankt voor de honing!

Wendy; leuk om van je te horen! Ja, je weet het nooit! Het heeft voor hem nog niet "geklikt". Ze hoeven de juiste boeken maar in handen te krijgen. Is Yannick al bezig met zijn aanmelding voor Amerika? Spannend dat hij dit ook wil!

8:37 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?