zondag, augustus 29, 2010

Slang versus salamander

Een stralend weertje vandaag, strakke blauwe lucht, genieten!
Vanmorgen liep ik eerst een eindje met Muddles, en bedacht me dat ik de volgende keer eens een plastic zak moet meenemen voor de rommel langs de weg. Wie gooit er nu blikjes of een vieze luier uit het raam? Gelukkig hadden meer mensen het idee om eens op te ruimen; een stel mannen van de vrijwillige brandweer liep in oranje hesjes om dit karwei te doen. Ze hebben dit stuk weg "geadopteerd". Te gek dat iemand zijn vrije zondagmorgen moet opofferen voor mensen die menen dingen uit de auto te kunnen gooien.

Vanmiddag hebben we een picnic gehouden bij Taughannock Falls. We waren er duidelijk niet de enigen, erg druk! Het was wel prachtig, en we hebben wat dingen gezien die we nog niet gezien hadden. Zoals de gieren die op ooghoogte vlogen bij het uitkijkpunt. Gewoonlijk zie je ze alleen heel hoog boven je vliegen.

En dan dit... dat hebben jullie vast ook nog nooit gezien. Aan de rand van het meer lag een dikke slang in het water die bezig met proberen te eten. Wat het slachtoffer was weet ik niet zeker, het lijkt op een grote salamander. De slang heb ik opgezocht en is volgens mij een northern water snake.


Hij had de salamander bij de staart en die probeerde weg te komen. Even dachten we hem te bevrijden, maar besloten toch om de natuur maar z'n gang te laten gaan. Eerlijk gezegd kwam ik liever niet dichter in de buurt! Hoe het afgelopen is weten we niet. Toen we later terug kwamen was er geen slang of salamander meer te bekennen.

Update; die "salamander" heet een mudpuppy. Een grappige naam voor een glibberig beest.

10 Comments:

Blogger Petra said...

yikes...
Is een flinke slang ook he?
jakkie....

7:16 a.m.  
Blogger Petra said...

Jee, die moet ik niet zien, nu ik straks in een meer ga zwemmen. We zullen maar denken, dat ze banger zijn voor ons, dan wij voor hen (hoop ik).
Een vrouw hier in de buurt loopt altijd met zo'n soort tang om rommel op te ruimen.

8:34 p.m.  
Blogger Bibi said...

Hier vind je soms ook hele vuilniszakken opengescheurd langs de kant van de weg, echt asociaal.

9:36 a.m.  
Anonymous Hilde said...

Blij dat ik de slang niet tegenkwam ;-) Yak...

Moet wel zeggen dat de Zwitsers hier vrij net zijn en dat ik zelden zwerfvuil zie liggen... Je vraagt je soms af wat mensen bezielt om zomaar dingen uit het raam te gooien! Kunnen ze nou echt niet even tot aan een vuilnisbak rijden???

Groetjes,

3:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hey annemiek bedankt voor de kaart en bedank de jonges ook maar ik vind het heel erg leuk dat de jongens er ook op hebben op geschreven over een week begint de school weer en het goed met ons allemaal kitty is wel doof geworden ( ze hoort alleen de vleigen deur nog) en ik weet het ik ruil de 10 doller met opa.

veel liefs en heel veel kusjes,

sabienxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

oja sorry heb geen email adres van je annemiek op onze nieuwe computer oude is kapot

groetjes, sabien

8:08 a.m.  
Anonymous Cisca said...

Echt waar joh, een vieze luier? He bah.

9:54 p.m.  
Anonymous Ruud said...

Prachtige foto van die slang

1:41 p.m.  
Anonymous Sisely.nl said...

Ben doods bang voor een slang, iek...wel een mooie foto zeg.

Groetjes van Sisely uit NL
Je bent altijd welkom op mijn blog http://www.sisely.nl

4:41 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Dat is wel heel bijzonder om te zien hoor, die salamander is heel flink aan de maat, als de slang die opgegeten heeft zal die vast ergens een paar dagen liggen "uitbuiken". Mooie foto ook !

Wat jammer van je kip, wij hebben er nog 6 geloof ik en die hebben mijn enige (!) tomaat opgevreten grrrr ;-)

11:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?