zaterdag, mei 15, 2010

Fillmore Glen

Ik kon het niet laten; op woensdag logde ik in op Tim's TC3 om zijn eindcijfers te zien. Op maandag had hij namelijk examen gehad in Calculus 2, zijn moeilijkste vak en waar hij dacht een F in te krijgen. Dat zou betekenen dat hij volgende week geen diploma uitreiking zou hebben. Het was echter een D+! Ik belde hem meteen op om te zien of hij het al wist, nee dus. Ik belde hem wakker. Hij was er heel rustig onder maar natuurlijk ook blij, en ik vertelde hem dat ik trots op hem ben, en hij heel trots op zichzelf kan zijn. Nu is hij klaar met TC3, en heeft hij zijn Associates Degreee hoewel hij op Binghamton wel een paar vakken over zal moeten doen.

In een staaltje van leger-onlogica moest Micky een pick-up truck van het leger naar Louisville, Kentucky brengen. Die wordt daar dan een paar maanden gebruikt, en moet in augustus weer opgehaald worden. Hij kwam gisteren per vliegtuig weer terug, en we moesten hem in Syracuse 's avonds halen.

Ik ben met pa en ma 's middags naar Fillmore Glen State Park gegaan. Het is ongeveer een uur rijden van ons vandaan en we waren er nog niet geweest. De rit er naartoe was al mooi, en het is een mooi park. Het ravijn in minder spectaculair dan de parken hier, maar het heeft weer zijn eigen aparte charme. We hebben het gorge trail bijna tot het einde gelopen en weer terug. Het hele rondje zal ook best te doen zijn, maar het was genoeg voor mij op dit moment.
Het pad loopt langs het snel stromend riviertje, met regelmatig een bruggetje waar het pad van kant veranderd. Er zijn verschillende kleine watervallen, en een paar grote. Het is duidelijk een micro klimaat beneden in het ravijn, en altijd nat aan al het mos te zien. Het deed me denken aan bossen in het noordwesten van de VS.





Onderaan is een kleine regenboog te zien.


Cowshed Falls. Vroeger gingen de koeien die in de buurts stonden afkoeling zoeken in de zomer bij de waterval.

Gek hoe na al dat watergeweld het riviertje in een rustig kabbelend stroompje veranderd.

In het park staat ook een nagebouwd hutje van president Fillmore waar het park naar genoemd is. Hij is in zo'n log cabin geboren 5 mijl van het park af. Wat een luxe hebben wij tegenwoordig vergeleken met mensen toen.





Het interieur. (achter glas).




Na dit alles zijn we richting Syracuse gereden, zijn eerst in de mall wat gaan eten, en hebben daarna Micky opgehaald. Gelukkig was zijn vlucht op tijd.
In Cortland hebben we nog een stop gemaakt om Tim op te halen, inclusief zijn zooitje. Hij had zijn kamer al leeg gehaald en schoon gemaakt. Bart heeft komende week nog examens en dan is hij ook klaar. Alweer een semester voorbij, en veranderingen voor beiden.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

Grappig dat jou zoon klaar is met TC3 en mijn dochter komend jaar begint...Super dat ie het gehaald heeft.

fijn weekend Petra

7:18 p.m.  
Blogger Petra said...

Gefeliciteerd voor Tim! Echt super, dat hij het gehaald heeft. Dat park ziet er prachtig uit.

12:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?