maandag, mei 10, 2010

Weekend

Zaterdag zijn we naar de Windmill Market in Penn Yan geweest. Dit is gedeeltelijk een Amish markt, wel leuk. Het waaide hard en was koud, dat was wat minder, aangezien het gedeeltelijk buiten is. Ik heb er wat lekkere dingetjes gekocht, en een leuk truitje voor ma voor moederdag. Alleen was het de bedoeling dat te doen zonder dat ze het zag, maar dat lukte niet.


Je kunt er buggy ritjes doen.



Op weg naar huis kwamen we langs een antiekwinkel, waar we wel eens wilden kijken. Het is in een gewoon huis, en een stuk groter dan de buitenkant aandeed. Vooral veel rommel en oude gebruiksvoorwerpen. Pa heeft een kentekenplaat gekocht en ik vond een oude letterbak voor mijn prutsdingen.


Hier hangt hij later in huis.

In de winkel zag ik een paar dingen die ik heel mooi gedaan vond, en ik kwam erover aan de praat met de eigenaar. Het blijkt dat ze het tin plafond uit een oude kerk gehaald heeft die gerestaureerd werd, en die stukken verwerkt. Hier een paar voorbeelden. Alleen een beetje duur geprijst.


Die middag begon het keihard te waaien, en dit is huis van overburen met een boom op het dak.

Gisteren dan moederdag gevierd, voor het eerst in 18 jaar samen op deze dag! Eigenlijk niet zoveel gedaan, het was maart-achtig koud. We zijn naar de Farmer's Market geweest, maar daar was niet veel gaande op zo'n kille dag. Bij dit kraampje hebben we een paar dingetjes geproeft, zoals zonnebloemenplantjes. Die zijn ook nog lekker.



Daarna naar de boekenverkoop, die pas op zijn 2e dag was, en nog duur. Er bleef me toch weer wat aan de vingers hangen. Ik kan het niet laten. Alleen al bij binnenkomst de geur van al die boeken.



Vanmorgen hadden we een indringer in huis. Niels zei dat hij wat hoorde in de schoorsteen. Het is een niet gebruikte schoorscheen waar een kachel heeft gestaan in de huiskamer en er heeft wel eens eerder een spreeuw in gezeten. Die vliegen er met wat aansporing gemakkelijk weer uit. Toen ik het gat openmaakte keken me 2 oogjes aan. In het halfdonker dacht ik eerst dat het een eekhoorntje was, maar met zaklamp erbij zag ik dit:



Het is ook nog net alsof ze zit te broeden. Dat is niet de bedoeling hier!




Ik heb haar met handschoenen aan vastgepakt, wat ze niet leuk vond. Het was even een paar keer proberen eer ik haar met gevouwen vleugels vast had, en het was duidelijk dat ze niet zelf naar boven de schoorsteen uit kon vliegen. Daar is ze veel te groot voor.


Even showen en dan de wildernis weer in. Ze vloog snel en goed weg.


Het was niet zomaar een vogel, maar een eend! Een dunne lange platte snavel, vliezen tussen de tenen; een Hooded Merganser. Het blijkt dat die in holle bomen gaat nesten, en ze heeft de schoorsteen vast voor een boom aangezien!

3 Comments:

Blogger Petra said...

Maar goed dat je haar zelf hebt kunnen pakken. Een heel bijzonder eendje dus.

3:08 p.m.  
Anonymous Elke said...

Oh, Annemiek, wat bijzonder, zo'n eend! Gelukkig gaan jullie er voorzichtig mee om.
En zo'n Amish- of Mennonietenmarkten vind ik altijd heel erg leuk!

11:26 a.m.  
Anonymous Bianca said...

Dat verwacht je toch echt helemaal niet dat daar een eend gaat zitten ha ha, het is wel een mooi beestje.
Gelukkig is ze nu weer vrij of zou ze weer terugkomen ;-)

7:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?