zaterdag, augustus 01, 2009

Fisherman's Warf

Vanmorgen zijn we naar Micky's broer Ricky gereden, die in in Fremont woont. Ons hotel is zo'n 10 minuten rijden er vandaan. Zijn zus Vicky en moeder zijn van Los Angeles gekomen, dus het is een kleine familie reunie. Ricky was werken, maar zijn vrouw Joan was thuis. We hebben een tijdje bijgekletst, en zijn daarna naar San Francisco gereden. Vicky had geen zin om mee te gaan, maar schoonma wilde wel mee. In San Francisco gingen we naar Fisherman's Warf.


Straatartiesten op de werf.






Je kunt tours doen met deze kleine autootjes.

Het oorspronkelijk plan was om naar Alcatraz te gaan, maar daar waren de tickets al voor uitverkocht. Waarschijnlijk maar goed ook want Micky's moeder zou zo ver niet kunnen lopen. In plaats daarvan hebben we een boottocht door de baai gedaan. We voeren richting Golden Gate brug, er onderdoor, en daarna om Alcatraz. We konden ondertussen via een audio tour de uitleg volgen. Het was wel interessant. Het waaide hard, en ik was bang om zeeziek te worden, maar dat viel reuze mee. Alleen kon je alleen maar als een dronkaard over het dek lopen, zo hard ging de boot op en neer.



Op de boot



Golden Gate Bridge



Sky line.


Alcatraz



Na deze tour zijn we wat gaan eten, en daarna naar pier 39. Hier liggen een heleboel zeeleeuwen te zonnen. Zo grappig om ze te zien (ze stinken wel!). 2 mannetjes waren bezig met elkaar van het ponton te duwen.





Je kunt het niet zo goed zien, maar hier zijn ze bezig een zeeleeuw op te laden die op het verkeerde dock ligt:




Ik ben 27 jaar geleden in San Francisco geweest, tijdens mijn eerste trip naar de VS. Toen hebben we de tour naar Alcatraz gedaan, er werd toen nog een rondleiding door een ranger gegeven; nu is het allemaal audio tours. Het was overal veer drukker en veel touristischer dan ik me herinner. Eigenlijk is het toch wel een tourist trap, hoewel ik die baaitour kan aanraden.

Na dit alles had Micky's moeder wel genoeg gelopen, het was haar aan te zien. We zijn terug gereden naar Ricky's huis, en hij kwam snel erna ook thuis. Hun 3 kinderen waren er ook. De oudste is 26, Joan was zwanger van haar de vorige keer toen we daar waren. Ik vertelde Joan dat ik met de stoffen ballonnen aan de muur van de babykamer nog kon herinneren. Zoiets heb ik later voor Bart gemaakt. Gek hoe je geheugen werkt dat je zoiets nog weet. Micky keek me raar aan dat ik dat nog wist.

We zijn met zijn allen geweest uit eten, het was gezellig. Onze jongens hebben aan deze kant van het land zoveel neven en nichten, ik weet niet eens hoeveel. Tim en Niels worden zich ervan bewust hoeveel familie ze hebben! De Nederlandse familie zien we nu eenmaal veel vaker.


Allemaal even op de foto.

5 Comments:

Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Ze zijn wel heel gaaf die beesten maar inderdaad wat stinken ze!

Wij zijn een paar jaar geleden ook daar geweest (en daarvoor was het ook veel langer geleden dat ik daar was) en het viel mij op hoeveel aziaten er nu de krabstandjes runnen, het was mij veel te druk (en toeristisch) geworden.

4:17 p.m.  
Blogger Ymkje said...

Grappig al die zeeleeuwen en die bijbehorende lucht kan ik erbij denken :)
Ook grappig dat jullie kinderen de NL familieleden vaker zien dan hun US familie.

6:06 p.m.  
Blogger Petra said...

Grappig, dat jullie kinderen de NL familie beter kennen. Wij hebben goed contact met Ricks familie, vooral met die van zijn zus, al wonen ze verder weg, dan mijn zus, waarmee we het meest contact hebben. Grappig, hoe je je zo'n specifiek iets herinnerde, moet vreemd zijn iemand na zo'n lange tijd weer te zien en de kinderen, die nu geen kinderen meer zijn. Mooie foto van de vlag met Alcatraz op de achtergrond!

10:42 p.m.  
Blogger Petra said...

Leuke foto's en filmpjes!
En leuk om de familie zo te bezoeken. Vind het een mooi stuk van Amerika

9:17 a.m.  
Blogger Bibi said...

San Fransisco, wat een heerlijke stad vind ik dat, sommige plekken zijn inderdaad wel erg touristisch. Ik heb toch wel genoten van de audio tour op Alcatraz toendertijd, als souvenir heb ik toen zo'n audio tape gekocht, ik draai hem nog steeds wel eens als ik schilder.
Grappig dat jullie kinderen de Nederlandse familie beter kennen, dat moet toch wel een leuke ervaring zijn voor ze:-)

12:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?