zaterdag, december 06, 2008

"De" boom

Via de "Snieklaas" naar "Wat ruist daar in het struikgewas?". Ik heb mijn hart opgehaald aan de Toon Hermans filmpjes! Heel leuk om nog eens een keer te zien!

Bart bleef dit weekend op school, hij heeft heel veel schoolwerk te doen in deze laatste weken van het semester. Voor het eerst gingen we daarom niet met het hele gezin de kerstboom halen.

Het was erg koud en we hadden er snel eentje uitgezocht. De plek waar we de boom halen is maar een mijl van ons vandaan, en het is boven op een berg, bij een mooi groot oud huis. Ik vindt het een geweldige plek.


Aan Tim deze keer de eer om de boom om te zagen.


Niels sleept de boom weg.


Het kerstdorpje is weer opgebouwd door Tim en Niels (met een rommelige boekenkast op de achtergrond)>

Jaren geleden hebben we samen met de kinderen kaneel decoraties gemaakt. Elk jaar haal ik ze weer tevoorschijn uit hun plastic doos, en ze ruiken nog altijd net zo goed als toen ze gemaakt zijn. Ze hangen weer fijn in de boom.






Daar staat de boom dan.

Vanmiddag waren Micky en ik naar een theatervoorstelling geweest op Cornell, eentje waar we ook tickets hadden gewonnen. Het was Shakespeare's "Love's Labour Lost". Ik geloof dat Shakespeare toch een beetje aan ons verloren is. Als ik de helft eens snap van wat er gezegd wordt, hoewel ik het verhaal wel kon volgen en het ook begreep, maar er ging een heleboel aan me voorbij. Micky zal ik niet meer mee krijgen naar een Shakespeare voorstelling denk ik. We zijn eerder wel eens geweest en dat was beter. Ik moet zeggen dat het decor, en de kostuums heel goed waren, en ik ook grote bewondering heb voor de acteurs die dit kunnen, want ze moeten we toch lappen tekst kunnen brengen! De meesten zijn Cornell studenten die volgende week ook nog eens eindexamens hebben dus dit er ook nog eens bij doen.

Labels:

5 Comments:

Blogger kastelke said...

Annemiek, wat is 'applesauce' en 'ground cinnamon' in Belgie? Want het lijkt me leuk om zo'n decoraties te maken.Tijdens ons verblijf in Amerika zijn zoonlief en ik helemaal gewonnen voor kaneel!
Leuk dat je boom al staat. Ik bracht de decoraties al aan, maar de boom zelf moet nog komen. Ergens in de loop van deze week.

9:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jullie maken er echt werk van. Ziet er prachtig uit hoor. We hebben er nog geen energie in gestoken want we zullen wellicht net voor kerst verhuizen naar het prachtige finger lakes gebied. Op de kaart lijkt het alsof we dichter bij jullie in de buurt komen maar de weg van Naples naar Ithaca is zeker geen highway.

10:18 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Applesauce is appelmoes, en ground cinnamon is kaneel (gemalen, geen stokjes). Als je googled naar cinnamon ornaments vindt je ook nog andere recepten, sommige om te bakken, andere niet.

7:55 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

7:55 p.m.  
Blogger Petra said...

Grappig, hoe onze levens soms parallel zijn. Ook hier de eerste keer, dat de oudste niet aanwezig was, ook hier gisteren de boom omzagen. Hier zal het erom spannen, of hij blijft staan, want hij viel vanavond al bijna omver! Leuk zo'n "dorpje".

10:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?