donderdag, november 27, 2008

Dankbaar zijn

Vandaag is het Thanksgiving en de traditionele kalkoen is hier ook op tafel gekomen en was lekker. Samen met mais, zoete aardappelen, aardappelpuree, broodjes, en olijven. Ok, die olijven zijn alleen maar traditioneel in ons huis, want Niels moet die er per se bij hebben. Als toetje een heerlijke appeltaart, gemaakt door een 4H club die ze als fundraiser verkoopt. De taart wordt bevroren verkocht, en je moet hem zelf nog bakken. Je zou dus ook nog net kunnen doen alsof je ze zelf gemaakt had.

Wat ik wel zelf gemaakt had waren muffins met bosbessen. Helaas smaakten ze echt helemaal niet! Wat bleek? Ik had er baking soda (bak ammonia) in gedaan in plaats van baking powder (bakpoeder). Dus ik heb maar weer nieuwe gemaakt, die wel goed smaken.

De tradionele vraag komt dan als we aan tafel zitten, "waar zijn jullie dankbaar voor?" Voor mij is dat duidelijk; met zijn allen bij elkaar, een leuk gezin, goede gezondheid. Niels: "I'm thankful for the atmosphere, so we don't float into space." ("ik ben dankbaar voor de dampkring, zodat we niet in de ruimte wegdrijven")
Tim: I'm thankful for gravity." ("ik ben dankbaar voor de zwaartekracht")
Bart: "I'm thankful for fluffy chicken." (ik ben dankbaar voor donzige kippen")

Er zijn veel dingen waar we dankbaar voor kunnen zijn!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Helemaal met je eens ! geniet van de tijd die je samen hebt.

6:04 p.m.  
Blogger Petra said...

Ha ha, leuk, waar ze mee op de proppen komen. Ik moest wel lachen om de olijven. Hier ben ik degene, die er nog wat extra's bij wil.

6:46 p.m.  
Blogger Antonia said...

Ik vond de redenen wel heel orgineel. Vooral die van Bart.

gr petra

7:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?