woensdag, oktober 15, 2008

Alweer zon!

Alweer een stralende dag. Ik had een vriendin gezegd dat ik een keer bij haar op de veranda zou komen zitten om te schilderen. Ze hebben een fantastisch uitzicht. Dat heb ik vanmorgen dan gedaan. Het schilderen was moeilijker dan ik dacht. Het veranderende licht, en de zon die reflecteerd vanaf het witte papier. Maar ik kan het altijd gebruiken als materiaal voor een beter gepland schilderij.


Uitzicht vanuit Deb's huis.


Resultaat
Foto's "zien" alles anders.

En nog een paar uitzichten in de buurt:




Hierna ben ik maar weer eens in Treman Park gaan lopen. Hoeveel foto's heb ik ondertussen van dit park?



Vanuit het bruggetje.




Onder in het park had iemand allelei steenbouwsels gemaakt, sommigen heel creatief.



Stenen bouwsels


Kleurtjes


Doorkijkje

Thuis heb ik nog meer zitten schilderen op het terras. Het is gewoon fijn om met die kleuren te spelen die je nu om je heen ziet, en het weer is er prima voor. Ik ben zelfs wat verbrandt vandaag.

En dan is er die roos, die nog altijd mooi staat te zijn tussen de dode planten.



Vanavond kwam de vriend van een oud-buurmeisje even langs. Hij had gevraagd of hij achter in het bos mocht jagen, en Micky had gezegd dat dit mocht, dus nu kwam hij even kijken hoe ver onze grond gaat. Hij wist me vanalles te vertellen over de dieren die er zaten. Waar de grond gewroet was hadden kalkoenen gezeten (ik dacht dat dat iets van de eekhoorntjes was), en hij kon zien waar een hert zijn gewei tegen een boom geschuurd had. Morgen komt hij een platform in een boom bouwen, en dan zal hij dit weekend proberen te jagen. Hij gebruikt pijl en boog, met geweer mag pas in november gejaagd worden.
Aan de ene kant vindt ik het wel zielig voor de herten, maar aan de andere kant wordt zo de populatie wel wat in toom gehouden. Plus dit stel kan het vlees goed gebruiken om zo hun kosten wat te drukken. Hij is er heel dankbaar voor dat we hem hier laten jagen.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Een prachtig uitzicht en even mooi schilderijtje! Je hebt echt talent. Ik verbaas me er soms over, hoe anders het leven kan zijn in hetzelfde land. Over jagen hoor ik werkelijk nooit iemand.

10:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier kun je overal goed zijn dat de "jachtkoorts" aan het opvlammen is, overal camouflagekleding (zelfs voor baby's) te koop etc.
Hoop dat het niet al te erg wordt want vind "onze" vaste groep van 6 herten (de rest zie ik zelden) toch erg leuk. Maar goed dat je zo iemand kunt helpen.
Gaaf dat buiten schilderen !

11:32 p.m.  
Blogger Unknown said...

Inderdaad, een mooi schilderijtje dat je gemaakt hebt!

Heb je vorige blogjes wat overlopen, heb het te druk gehad de laatste tijd. 'k Wilde gewoon even vermelden dat ik vooral die foto met de weerspiegeling van die appartementsgebouwen in het water heel bijzonder vind! Echt een foto om in te kaderen! Prachtig!

Blijkbaar ook bij jullie nog prachtig weer.

Groetjes,

3:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?