vrijdag, augustus 01, 2008

Rondje groententuintje


Wilde bramen van een paar weken geleden. Die zijn nu afgelopen, maar we hebben ervan gesmikkeld. Er is nog een andere soort die over een paar weken rijp zal zijn, maar die zijn niet zo lekker.

Dit was de tuin een maand of zo geleden:



Zo ziet de tuin er nu uit:


Net een oerwoudje. Volgens pa hoef je er maar water bij te doen en dan heb je soep.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goed groeiende tuin gehad heb. Het zal wel al de regen van deze zomer zijn geweest.


Alle tomaten zijn nog groen.


Waarschijnlijk een meloen; er heeft wel wat onverteerde zaad in de compost gezeten, dit heb ik niet gezaaid!


Komkommers genoeg! Bart is er gek op.


Squash, hier moet ik nog een goed recept voor vinden.


Wortelen in de badkuip


Hete pepers tussen de bloemen.


Bonen bij het terras. Deze staakbonen hebben alleen nog bloemen.


Van de kleine bonenstruikjes hebben we al lekker boontjes gegeten. Mhh!


De uien hangen te drogen. Zo komen de oude kapstokjes nog van pas. De uien zijn niet zo groot geworden als ik verwacht had.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nu ben ik toch wel 2 beetjes jaloers op je hoor ;-) hier wordt het enige fruit (een paar passiefruitjes en 1 vijgje)want meer groeit er niet deze zomer opgevreten door de sprinkhanen, kippen en wasberen.

10:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een tuin om jaloers op te zijn. Jammer dat we niet kunnen helpen om de groente mee te verorberen.
Door de vele zweetdruppels is het toch flink geroeid.
Smakelijk!!

7:47 a.m.  
Blogger Petra said...

Wat een geweldige oogst!!!!
Leuk is dat om te zien he dat het het gewoon doet. Grappig ook de meloen.

11:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier vreten de konijnen en dergelijke mijn halve oogst op. helaas want eht groeit wel lekker inderdaad.

gr petra

11:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Such a nice garden !!

Do you want some good news??
I'm coming back to the US next summer with Lionel !!! Yeahhhh
Love you
Anais

3:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?