donderdag, juli 31, 2008

Antwoord

Er lezen hier een paar slimmerikken die het antwoord wisten :)
Hoeveel dingen zouden er recht onder mijn neus zijn die ik niet weet?
Als ik van mijn werk naar huis rijdt is het net de tijd dat de John Tesh Radio Show op de radio is. Hij heeft altijd allelei weetjes van het grappige tot het bruikbare. Daar hoorde ik gisteravond dus over dit pijltje, en ik dus meteen kijken op het dashbord, en jawel hoor, ook in mijn auto een klein pijltje. Dat ik dat nou nog nooit gezien heb! Het geldt overigens alleen voor nieuwere auto's. Thuis vroeg ik het aan Bart en Micky, en zij wisten het antwoord ook niet. Er zijn blijkbaar veel mensen die dit nog niet weten!

Maandagavond hadden we zoiets geks! Ik had een bananenbrood gebakken, en Micky had het uit de oven gehaald toen het klaar was en de oven uitgezet. Een paar uur later roken we wat vreemds. Micky keek in de keuken, en de oven bleek nog loeiheet te zijn. Wat we roken was een oververhitte pan die boven op het fornuis stond. De knop van de oven stond gewoon uit, en wat we ook deden, de oven ging echt niet uit. Het was net zoiets als in een film waar electrische apparaten gaan doen wat ze willen. Een stekker uittrekken ging ook niet want het fornuis zit direct op de stroom aangesloten zonder stekker. Uiteindelijk heeft Micky in de zekeringkast een zekering omgezet om het geheel af te sluiten en dat werkte. Het verwarmingselement in de oven is compleet doorgebrand. Het zou maar gebeuren als je weg bent!

Op dinsdag had Micky een nieuw fornuis uitgezocht bij Best Buy, een flink afgeprijst showmodel. Toen hij wilde afrekenen vroeg de man of hij een 3 of 4 pin stekker moest hebben. Nee, zei Micky, dit fornuis is direct op de stroom aangesloten. Nou, dat mocht sinds 1999 niet meer vertelde de man, en hij kon het niet aan Micky verkopen. Dus we moesten de stroomvoorziening veranderen. Op woensdag heeft Micky een boel electriciens gebeld, maar blijkbaar is dat nogal moeilijk om iemand te krijgen. Overal geen gehoor. Een collega hoorde wat Micky nodig had, en stelde voor dat ze de onderdelen gingen halen en hij zou het wel even doen. Nou, toen ik 's avonds thuis kwam was het karweitje al mooi geklaard. Fijn om zo'n behulpzame collega te hebben! Hij is echt een manusje van alles.
Vanmiddag hebben we een nieuw fornuis gekocht, zaterdag wordt het geleverd. Mischien hadden we het oude nog wel kunnen repareren, maar dan zou ik het toch nooit vertrouwen. Ik bedenk me wel hoe lang we hier al wonen, als we al aan een tweede aankoop van grote apparaten toe zijn zoals wasmachine, droger en fornuis! Hopelijk is het dat voor een tijdje!

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een geluk dat je thuis was toen die oven niet uitging ! Veel plezier met je nieuwe fornuis en ik zou inderdaad ook die oude niet meer willen gebruiken.

9:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zit vast in de lucht hier in NY. Hier ook al het fornuis naar zijn grootje en de nieuwe staat inmiddels alleen blijkt hij maar weer hallf geleverd te zijn..

gr petra

11:49 p.m.  
Blogger Petra said...

Nou inderdaad goed dat je thuis was,zeg. Zou een duur bananen brood geweest zijn.

6:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is wat je kunt zeggen het spookt in huis, wel griezelig zeg. Nou dan zou ik ook maar een nieuwe kopen suc6 ermee.

10:47 a.m.  
Blogger USA2007 said...

Geluk bij een ongeluk met die oven zeg. Ik zou het ook niet meer vertrouwen en een nieuwe gekocht hebben.

Hhm een pijltje voor de benzinedop. Moet ik toch morgen even op letten als ik ga tanken. Mijn auto is uit 2005 dus misschien heeft die het niet, maar toch.

6:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?