woensdag, april 02, 2008

Gedicht

Dreams poem

Dreams are important
Without dreams life is empty
Like a clam without a pearl

Dreams are goals
Without dreams life is aimless
Like a dog without a home

Dreams are fulfilling
Without dreams life is boring
Like a world without emotions

Dreams are hopes
Without dreams life is without a purpose
Like a pen without ink

If dreams are gone
What is life but a bunch of materials
Without anyone to use them



By Niels


Voor hun unit over de Harlem Renaissance moesten ze onder andere een gedicht schrijven. Bovenstaande is van Niels, en ik plaats het hier zonder zijn toestemming. Ik vindt het wel mooi, en hopelijk heeft hij het niet ergens van het internet gehaald. Misschien zit er diep binnen in hem een dichter verscholen.

5 Comments:

Blogger Jasmino said...

Wel mooi dekt de lading niet, het is een schitterend gedicht! Als hij dit zelfgemaakt heeft, dan zit er echt een dichter in hem verscholen!

1:30 p.m.  
Blogger Petra said...

Wow, dat is echt een goed gedicht. Grappig, he, dat er dan opeens zoiets uitrolt, wat je helemaal niet verwacht. Ik zou tenminste uiterst verwonderd zijn, als ik zoiets van Kai te lezen zou krijgen.

5:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad een mooi gedicht!

Zie het mijn dames ook nog niet schrijven.

gr petra

10:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje Niels dit is er 1 voor 'in' een bundel ! Dat je maar meer van dit soort dingen mag schrijven, en als je moeder ze dan ook wil plaatsen. Hé fijn weekend, Annemiek samen met je gezin en dogs !

4:20 a.m.  
Blogger kastelke said...

Dit is een prachtig gedicht! Ik hoop dan ook dat Niels ook van de leerkracht goede feedback krijgt en dat dit hem aanzet om nog meer te gaan schrijven!
Stille waters, diepe gronden?

5:20 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?