zondag, december 23, 2007

De ondeugden

Het is wel duidelijk dat Kibbels en Bitz niet alleen in huis kunnen zijn. Het is een tijdje goed gegaan als Micky vertrok naar zijn werk en Bart nog niet wakker was, om ze een uurtje alleen te laten in de huiskamer. Vrijdag ging het echter mis. Ik was naar mijn werk geweest, en toen ik thuis kwam hadden de kinderen al geprobeerd de rommel op te ruimen. De hondjes hadden een mandje met dennenappels kapot gebeten, en Tim had geprobeerd het op te zuigen waardoor de stofzuigerslang kwam dicht te zitten. Na veel hoepla kreeg ik het allemaal weer eruit. Toen hoorde ik wat in de keuken en ik kijk om de hoek waar ik Kibbels en Bitz aan iets zie likken. Er stond een boodschappentas op de grond, foute boel natuurlijk. Ze hadden een zak bloem open gemaakt en waren dat op aan het likken. Ik was boos op hun, tot ik hun gezichten zag en in de lach schoot! Hun hoofd zat onder de bloem, het zat aangekoekt om hun mond, en op hun tong zat een dikke laag wit! Het was echt geen gezicht! Ze bleven maar smakken en hun mond likken om het weg te krijgen. Ik heb hun maar gauw een bakje water gegeven om het weg te spoelen.


Ze wilden zo echt niet op de foto, maar Kibbels kreeg ik toch erop. Bitz verstopte zich.

Gisteren heb ik gewerkt. Vrij rustig, en 's middags waren er zo veel patienten met ontslag gegaan, dat ik naar huis mocht. Dat is nog eens wat anders! Het is erg lang (wel jaren) geleden dat dat is voorgekomen.
Het is dan wel fijn om die extra tijd met de familie door te brengen. DaSom en ik hebben 's avonds koekjes gebakken, de kinderen hielpen vroeger zo veel mee, maar nu niet meer. DaSom bakte en kookte thuis nooit, en hier vindt ze het zo leuk.


Bij een beetje van het deeg had ik cacoa gedaan om bruine koekjes te maken. Maar kijk eens wat daarmee gedaan werd :)


Klaar! Lekker smikkelen!

5 Comments:

Blogger kastelke said...

Is dat glazuur die je op de koekjes doet? Hmmm, ze zien er lekker uit!

10:42 a.m.  
Blogger Jasmino said...

Wat een ondeugende hondjes heb je! Leuke snoetjes, dat wel! Ze doen me denken aan de teckel die mijn oma vroeger had, dat was ook een echte ondeugd. We konden enorm om hem lachen vroeger, maar ook erg boos worden als hij weer eens met onze spullen ervandoor ging.

Lekker koekjes! Althans, ze zien er heel lekker uit ;-)

1:35 p.m.  
Blogger Annemiek said...

De koekjes zijn ook lekker!
Elke, het is geen glazuur; die foto is van voordat ze de oven in gingen.

2:23 p.m.  
Blogger Petra said...

Ha ha ha, ja, daar kun je niet boos op blijven, op zo'n snoet! Leuk, he, dat bakken, ik vind het ook altijd gezellig, hoewel wij het dit jaar ovenloos deden (ik heb nog wel een paar van die kant en klare koekjes pakken, die zullen deze week ook wel opgebakken worden).

7:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Haha lijkt onze Bo wel. Als je die de kans geeft vreet ie de hele vuilnis bak leeg. Boodschappen zouden dan helemaal het einde zijn.

Koekjes zien er lekker uit. Hier zijn de eerste 2 ladingen al op.

Fijne kerstdagen !!

gr Petra

10:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?