maandag, december 10, 2007

Resultaat van het project

Niels had gisteren zitten werken aan zijn immigratie project. Voor Engels had hij eerder al wat essays in moeten leveren; voor social studies moest hij een poster maken. Nu is hij een meneer die het zich het liefst gemakkelijk maakt, maar Micky had hem achter de veren gezeten dat hij het toch netjes zou doen. Anders had hij alles er maar tegenaan gegooid. Het resultaat was wel goed.


Niels was het meest trots op zijn landkaarten die hij gemaakt had. Zie ook het klompje op de linkerkaart!

Schattig is hoe hij het verhaal opgeschreven heeft. Zo kan ik me absoluut niks meer van de vliegreis herinneren toen ik naar de VS kwam. Wel van de tijd ervoor en erna, maar niks meer van in het vliegtuig zelf. Dat was niet goed genoeg voor Niels zijn verhaal vond hij. Hij schreef iets in de trant van "She couldn't help but wonder about the people she would meet." Dat heeft toch wel wat meer flair, en is waarschijnlijk helemaal waar.

Deze week hebben ze een "immigration night", waar alle projecten die de kinderen gedaan hebben tentoon gesteld worden en mensen internationale hapjes meebrengen. Jammer dat ik dat zal missen.

Mijn laatste examen zit er nu op en er valt opeens een hele stress weg. Voor een maandje of zo dan, want dan begint het volgende semester, maar daar moet ik nu nog even niet aan denken.

De koffer staat gepakt klaar en morgen vertrek ik even voor een kort bezoekje aan Nederland. Niels had aan Micky gevraagd waarom mama nu iedere keer alleen gaat. Hij wil ook nog wel een keer gaan. Met dit immigratie project heeft hij allerlei dingen over Nederland opgezocht, en hij liet me precies op google earth zien waar we een dikke 3 jaar geleden overal geweest waren en wat we er gedaan hadden. Het heeft toch wel indruk gemaakt!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wel erg leuk dat hij er toch zo mee beig is.

Ik wens je veel plezier in Nederland..

gr petra

9:14 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Veel plezier in NL Annemiek! Goede reis, het is altijd leuk om familie weer te zien, vooral in deze decembermaand.

Geniet ervan!

Mooi project van Niels trouwens, het ziet er heel leuk uit!

12:28 a.m.  
Blogger Hans Hendriks said...

Netjes gedaan dat project van Niels ! en veel plezier in Nederland

Groets

12:31 a.m.  
Blogger Petra said...

Veel plezier in Nederland! Hij heeft het mooi gedaan, zeg! Ik denk ook, dat zo'n project doen over het land, waar hij toch half vandaan komt, de interesse weer meer aanwakkert. Ga je volgende keer toch gezellig met je jongste samen? :)

12:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die kaart is inderdaad leuk, vooral het klompje! Wel een leerrijk project. Ben er zeker van dat hij er veel van heeft opgestoken!

Prettige reis naar Nederland! Fijne feestdagen toegewenst!

Groetjes,

5:44 p.m.  
Blogger Dizzymisslizzy said...

Fijn dat het er voor jou weer opzit, die examens! Ik zal duimen voor goede resultaten. Hier zit ik deze week nog middenin mijn examens. Vandaag had ik wiskunde en donderdag heb ik Engels (essay). Frans doe ik online, maar moet dus ook voor vrijdag ingeleverd zijn.
Het project van Niels ziet er goed uit hoor! Hij heeft goed zijn best gedaan. En jou wens ik veel plezier in Nederland. Oeh...allemaal lekkere dingen eten...

6:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo zie je maar weer dat je via internet alle plekken van de wereld kint bewonderen.Veel plezier in NL.Je bent altijd welkom om een kijkje te nemen op mijn blogje, http://ibloghurt.wordpress.com

4:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo zie je maar weer dat je via internet alle plekken van de wereld kint bewonderen.Veel plezier in NL.Je bent altijd welkom om een kijkje te nemen op mijn blogje, http://ibloghurt.wordpress.com

4:12 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?