maandag, december 03, 2007

Een "wist je datje"

Wist je dat:

*Het zo'n 23 jaar geleden is dat ik gediplomeerd verpleegkundige werd

*Dat ik dat opeens heel oud vindt klinken

*Dat er een levensgroot verschil is tussen toen en nu

*Dat we geen kwiktermometers meer gebruiken

*Dat er zo'n 10 termometers heel blijven als je een bakje met 40 stuks laat vallen

*Dat het best leuk is om al die bolletjes kwik bij elkaar in een potje te krijgen

*Dat er echt een varkensemmer was

*Dat die etensresten echt naar de varkens gingen

*Dat er op de patientenkamers gerookt mocht worden

*Dat sputumpotten leeg maken ECHT niet leuk is

*Dat schermen om een bed zetten ERG vervelend is

*Dat gordijnen veel handiger zijn

*Dat de uitvinding hoeslaken de ziekenhuizen heel lang ontgaan is

*Dat een gediplomeerde eens op deze leerling boos werd toen ze een bed verkeerd opmaakte

*Dat ik flauw viel na de rondleiding op de dialyse afdeling

*Dat ik flauw viel toen ik een spuit moest krijgen

*Dat ik bijna flauw viel bij de eerste bevalling die ik bijwoonde

*Dat ik nu niet meer flauw val :)

6 Comments:

Blogger Petra said...

Er is dus nog hoop voor Katja, hi hi! Inderdaad lange tijd en veel veranderingen!

4:47 p.m.  
Blogger Hans Hendriks said...

Ha ha, grappig van die thermometers en dat flauwvallen. Gelukkig is er veel veranderd inmiddels. Toen ik tig jaar geleden een opleiding doktersassistente deed moest urine nog gekookt worden voor tests (vraag me niet welke) maar heb toen besloten dat verplegend werk of ook maar iets wat erop lijkt het niet is voor mij.
Groetjes
Bianca

8:50 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Leuk zo'n "wist-je-dat"-lijstje! Er staat veel tussen wat mij beslist geen geschikt verpleegkundige zou maken........

12:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Haaha wat grappig. Mijn opleiding van is inmiddels ook bijna 20 jaar geleden. Ik werd niet goed nadat ik voor de eerste keer zelf moest spuiten bij iemand..

Gr petra

9:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Blij voor je dat je niet meer flauw valt :-)

Wat veranderen de tijden, he! Roken op een kamer?? Onvoorstelbaar...

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

7:14 p.m.  
Blogger kastelke said...

Hahaha, die 10 op 40 thermomethers, is dat een gemiddelde, of is dat een cijfer dat je vaststelde nadat je slechts 1 bakje met 40 thermometers liet vallen?

Je oud voelen... Ik denk daar soms ook aan als ik tegenover mensen spreek over dingen die ik deed toen ik mijn zoon zijn leeftijd had, en da's dus ook al 25 jaar geleden... "Een kwart eeuw!", zegt mijn zoon dan nog bemoedigend... :-(

5:23 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?