vrijdag, september 07, 2007

Terras

De kinderen hebben een paar goede eerste dagen op school gehad. Ze hebben in ieder geval genoeg verhalen te vertellen.
Het was vandaag nog eens een hete zomerdag. Micky had vrij genomen, maar Tim was er gisteren achter gekomen dat de school waar hij computerlessen neemt om half 8 begint, en niet de gewoonlijke tijd van 9 uur. Hij was met de gewone high school bus gegaan, en daardoor bijna een uur te laat. Vanmorgen hebben we heb gebracht, en ik heb de busservice opgebeld hoe dat zat. Het blijkt dat hij door de lagere school bus opgepikt kan worden, en vanuit de lagere school naar de high school en dan naar die andere school. Wel wat omslachtig allemaal, maar zo kan hij toch op tijd komen. Micky kan hem meestal wel brengen, en Tim heeft al zo onderhandeld dat hij zelf rijdt met Micky naast zich. Dat zal wel een goede manier zijn om hem eens was meer te laten rijden.

Nadat we Tim afgezet hadden heb ik verf gehaald voor het terras. Ik had al eerder verf gehaald, maar die ga ik terug brengen. Dat was "natural cedar", wat roder. Bij nader inzien ga ik liever met de "natural". Ik heb een stuk gedaan wat in de schaduw lag, en later aan de ander kant nog een stuk, tot het te heet werd.


Zoiets wordt de kleur (rechterkant is geverfd).

Nog even een paar foto's van de vorige week, met de trap in aanbouw:




Sinds deze week hebben we een trap:


Wel zeker zo handig nu we niet meer met een ladder naar onder hoeven.


Het hele terras. Er moet boven over de balustrade nog een balk, en hier en daar wat afwerken, en dan is het klaar.
Er moet rondom nog heel wat opgeruimd, en ik moet nieuwe tuintjes gaan aanleggen.

Vanavond hebben we Subway broodjes gehaald en zijn bij Taughannock Falls State Park gaan picknicken. Daarna wat rond gelopen, en met een bal gegooid. Heerlijk zo, net een zomeravond.


Aan het meer.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je terras is prachtig geworden hoor.

Ik ben helemaal we g van het Adirondack gebied. Wij hebben zoveel rondgereden daar. Prachtig al die lakes.

gr petra

11:07 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Het terras is erg mooi geworden!
Geniet nog lekker van de nazomer, ik hoop dat wij ook nog zoiets krijgen hier in NL maar ik ben bang dat we het dit jaar met een heel karige zomer moeten doen...

1:48 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind de kleur van het terras ook heel mooi!

En leuk dat jullie trappen hebben aan jullie terras. Dat missen wij hier...

Groetjes,

3:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi zo'n houten terras ! staat bij ons ook op de (lange) verlanglijst ;-) maar dan wel met een dak erboven

Groets
Bianca

9:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtig terras is dat geworden zeg. En ik vind de keus van de trap in een hoek heel erg leuk!!

5:27 a.m.  
Blogger Mariska said...

Wat een prachtig terras! En een mooie trap. Als ik het aan Marc laat zien gaat hij zeker kwijlen.
Hij vindt dat soort dingen heel mooi en zelf ook leuk om te maken van hout. Hij is alleen niet van de verf-afdeling.....

Enne, lekker Subway! Aan deze kant van de plas moet je bijna zoeken naar een Subway, maar ze zijn er...

En nog bedankt voor je kaart, heel lief!

Hug,
Mariska

6:32 a.m.  
Blogger kastelke said...

Leuk terras! Hopelijk heb je nog een fijne nazomer, zodat je er nog volop van kan genieten!

8:45 a.m.  
Blogger Petra said...

Het terras is echt prachtig geworden! Het onze moet opnieuw gebeitst, maar we stellen het telkens uit. Heerlijk, picknicken in de mooie natuur!

9:35 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?