dinsdag, augustus 21, 2007

Nat & koud

Wat een verschil met een jaar geleden. Gingen we vorig jaar Bart bezorgd wegbrengen, vandaag gooide hij zelf zijn auto vol met zijn spullen en vertrok. Ik geloof dat hij wel zin heeft om weer te beginnen met school. In de weekenden zal hij nog steeds thuis komen, en voorlopig ook nog bij het State Park werken.

Het lijkt hier wel of de herfst is begonnen, koud en nat. Heel ongewoon voor augustus. Het koele weer gisteren was wel fijn om nog eens een lange wandeling te maken met Kibbels en Bitz. In de hitte zit Kibbels alleen maar te puffen. Ze blijkt toch geen probleem met haar schildklier te hebben, het overgewicht is gewoon door het stelen van Bitz' eten en te weinig beweging. Daar moet dus verandering in komen.
Vandaag alleen maar regen gehad, dan valt er ook niks te wandelen.

Gisteren belde DoSam ons op. Het was leuk om haar te horen en haar Engels vond ik wel meevallen. Ik kon goed begrijpen wat ze zij. Iedereen hier praatte even met haar, en ze had allerlei vragen en giegelde veel. Haar huidige gastmoeder zei dat ze heel nerveus was om aan de telefoon te praten. Ze heeft inmiddels ook onze foto's gezien, en ik heb een email gestuurd. Toch een klein beetje contact voordat ze komt.

Ik ben bezig geweest om haar kamer wat op te knappen. Die had heel wat rommel aangetrokken. Het ziet er weer netjes uit. Alleen die gordijnen moeten ooit eens gemoderniseerd worden.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Annemiek,

Nou de kamer ziet er netjes uit hoor. Ze zal het vast goed krijgen bij jullie. Mijn nichtje heeft bij ASSE gewerkt, en is zelf ook jaren geleden voor een jaar naar de states geweest, als uitwisselingsstudent. Een begin van een vriendschap en een soort tweede vader heeft ze eraan over gehouden. Het voelt hier soms ook al aan als herfst...hmmm weinig zomer gehad...nou wie weet. Fijne dag verder !
Groetjes

1:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Spannend dat ze nu bijna komt. Voor beide kanten trouwens!!
Ik las gisteren een log van een Nederlands stel dat ook in Ithaca woont. Toevallig hoor!! (Slaterville road)

2:49 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Kan me voor stellen dat het inderdaad erg spannend is.

ook wel een vreemd idee dat Bart nu zelf vertrekt in plaats van weg brengen.

Kamertje ziet er knus uit.

gr petra

11:57 p.m.  
Blogger @ndrea said...

Keurige kamer hoor! Ze hoeft alleen maar een paar persoonlijke dingen toe te voegen en ze is klaar. Goed van haar dat ze belde, als ze dat zo eng vindt. Hoop dat het gaat klikken!

1:20 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Mary-Ann; ook toevallig dat je nichtje bij ASSE gewerkt heeft. Het voelt zich bij onze andere gastdochters ook zo aan, je krijgt er een familielid bij voor het leven.
(leuk dat je op de 'blogkoffie komt ;)

Wendy; wat is het webadres van die blog? Zou ik ook wel even willen lezen.

Petra; heel vreemd ja, maar hij is in een jaar tijd veel zelfstandiger geworden!

Andrea; dank je! Ja, de persoonlijke dingen kan ze zelf toevoegen. Ik was gaan kijken voor een leuke poster, want er is een grote kale muur die je op de foto niet ziet. Ik bedacht me dat ik die haar beter kan laten uitzoeken.

9:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?