donderdag, mei 24, 2007

Warm

Vanmorgen zijn we vroeg gaan wandelen, voordat het te warm werd. We zijn weer naar een plekje gegaan dat ik nog niet kende, maar waar wat ik op internet al eens eerder tegen gekomen was, Lick Brook.
Het ligt net buiten Ithaca, bijna naast Buttermilk Falls State Park. Het eerste stuk gaat door de velden, daarna ging het stijl omhoog. Hier geen trappen zoals in de State Parks, maar alleen maar bospaadjes. Het pad is onderdeel van het Finger Lakes Trail, een pad van 562.9 mijl lang van de Catskills naar de andere kant van de staat naar Allegany State Park. Dat zal nog wel even duren eer we dat allemaal gelopen hebben!



Een mooie waterval aan het begin van het pad.

Boven lag deze lekker te zonnen:



Dit is wel de grootste slang die ik hier ooit gezien heb. Volgens mij een Black Rat Snake. Of weet iemand of het een andere is? We lieten deze maar met rust en lekker in de zon liggen.



We waren ongeveer 2 uur op pad, wel wat koeler onder de bomen, vanmiddag werd het best warm.

Het lijkt wel of we niks anders dan wandelen doen; we hebben ook nog boodschappen gedaan, en daarna begon pa te klussen. In het nieuwe schuurtje staat nu een fijn rekje om al de tuingereedschappen in te zetten.


Niet dat de rest niks doet hoor, ik heb de hangmat opgezet :)

Toen ik de deur van het (oude) schuurtje open maakte zag ik het staartje van een slang liggen. Die was gauw weg gejaagd. Dan even rammelen met de andere deur, want ik weet nog van vorig jaar dat er wel eens eentje boven op de deur lag. Dat rammelen bleek niet te helpen, want toen ik de deur open deed viel er toch een slang naar beneden. Hoewel ik er bijna aan gewend raak gaf ik toch een gil. Jeetje. Wat moeten die krengen toch boven op de deur?

Vanavond hadden de kinderen zin in een ijsje. Ze wisten zich nog te herinneren dat ze er een tegoed hadden van Not My Dad's in Trumansburg, die vorige keer toen ik we er heen gingen gesloten was. Eerst gingen we nog even naar de beek die er vlakbij ligt. Hier gingen we wel eens (illegaal) zwemmen toen ze klein waren en ze amuseerden zich nu prima met stenen gooien.

Daarna lekker een ijsje van Not My Dad's, vooral het softijs is hier heerlijk. Het was wel te zien hoe populair het is, het was er druk. Een hele Harley-Davidson club was er neergestreken en de parkeerplaats stond vol met motors.

5 Comments:

Blogger @ndrea said...

Wat heerlijk, die trails zo in de buurt! Maar die slangen mag je van me houden, zie ik hier gelukkig maar heel zelden. Eén bordje met 'Beware for rattlesnakes' en ik ben weg...

11:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O jakkes wat een grote!!!!!!!!!!

2:44 a.m.  
Blogger Petra said...

och hemel wat een enge glibberd....

10:54 a.m.  
Blogger Petra said...

Ja, inderdaad een black rat snake, volgens mij. Die slangen in je schuur overwinteren daar natuurlijk, ik zou ook een gil slaken als zo'n beest naar beneden valt, brrr!
Vandaag ook heerlijk gewandeld door het bos langs stroompjes.
Misschien een leuke website ook voor jou: http://www.localhikes.com

1:44 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Andrea; gelukkig zitten hier geen giftige (alleen de water mocassin), anders zou ik ook harder weglopen hoor!!!

Wendy & Petra; een griezel he! Ik ben blij dat hij in het bos woont en niet in onze tuin!

Petra; had ik het toch goed gevonden met die black rat snake. Vandaag weer heel voorzichtig de deur van de schuur open gemaakt, maar er zat er deze keer geen.
Die website heb ik bij mijn favorieten gezet, maar ik zie maar 1 wandeling die een beetje hier in de buurt is.

9:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?