dinsdag, mei 22, 2007

Bloemen

Het lijkt vandaag wel een bloemen en natuurdagje geweest te zijn. We gingen eerst met de hondjes door het bos lopen. Die kunnen we volgende keer beter niet meer mee nemen; toen er een hert over het pad sprong was er geen houden meer aan en daarna heeft Bitz bijna de hele weg geblaft.
Toch ontdekte ik nog een interessante bloem. Hier kende ik de naam van uit een boekje, maar die ik nog nooit gezien had, Jack in the pulpit:

Vanmiddag liepen we in Treman Park, en daar zag ik er nog een. Zo zie je ze niet, en dan opeens 2 keer op een dag.


Dit lijkt wel een rotstekening. Zie je het paard? We denken dat het een toevallige vorming van water is (of anders is een van de "scalers" creatief geweest).

Even uitrusten van de vele trappen, en van het mooie uitzicht genieten.

We stonden heel vaak stil bij de wilde bloemetjes, en dat waren er heel wat!


Wilde Geranium



Bosviooltje; Common Blue Violet.



Wilde Akelei, ofwel Wild Columbine. Ik had deze wel eerder in Treman Park gezien, maar nog nooit in deze hoeveelheden. Het groeit op de gekste plaatsen:




Trillium
Volgens de website worden deze witte bloemen langzaam paars later in de lente, en van afplukken gaat de plant dood omdat de voeding in de 3 blaadjes onder de bloem zit.


Piepkleine bloemetjes tussen het gras: Bird's-eye Speedwell, ofwel ereprijs (met dank aan ma die al de Nederlandse namen weet, en dank aan Google voor de Engelse naam).

Wat foto's van de tuin nu;

Kon je maar eens ruiken bij deze foto!




6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik verbas me er telkens weer over hoe dingen kunnen groeien in, op en en tussen de rotsen. Heel apart is dat.

gr Petra

10:54 p.m.  
Blogger kastelke said...

Wat is de natuur toch heerlijk!
Deze ochtend werd ik ook getroffen door de pareltjes die boven aan de honderdduizenden grassprietjes in onze tuin bengelden. Ik heb getracht er foto's van te maken en ga ze straks op m'n blog zetten.
En in onze 'palm'boomjes hangen hopen spinnewebben. Het lijken flinterdunnen zijden doekjes.
Als je de dag zo start, dan kan die haast al niet meer stuk!

3:27 a.m.  
Blogger Petra said...

Wat een mooie bloemen allemaal zeg. Die wilde akelei zo tussen de rotsen is wel heel apart.
Oh en die sering zou ik graag willen ruiken zeg.

4:44 a.m.  
Blogger Petra said...

Prachtig, he, al die wilde bloemen, ik geniet daar ook zo van. Op het moment bloeien de bramen langs het pad en er zijn gele wilde lelies. En de wilde geraniums bloeien ook nog.

10:38 a.m.  
Blogger Mariska said...

Prachtig natuurschoon!

11:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk als de natuur weer zoveel kleur laat zien!

1:50 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?