Schuurtje en rijbewijs
Een paar weken geleden hadden we een schuurtje gekocht bij Traders Village waar ze veel Amish spul hebben. Het was een model van vorig jaar, en met 40% korting geen slechte deal. Het schuurtje dat we hebben is ook goed, maar te klein.
We hadden vorige week de fundering gemaakt van kiezelstenen. Dat was iets wat wel supersnel ging. Micky belde het bedrijf op en liet een berichtje achter. De volgende ochtend om half acht belden ze om te vragen hoeveel we nodig hadden, en drie kwartier later waren ze er met onze stenen. Dat was nog eens service!
Dit is de fundering:
Vandaag werd het schuurtje geleverd.
Daar komt de "oversize load". Anderhalf uur later dan gepland, want ze hadden een platte band gehad.
Het was nogal krap om dit gevaarte aan de zijkant van het huis achteruit te rijden. Er zat maar een paar centimeter tussen het huis en schuurtjes. Een supergoede bestuurder moet ik zeggen. Ik dacht dat ze met een kleinere truck zouden komen. Heel goed dat we takken hadden afgezaagd en de appelboom een kopje kleinder gemaakt hadden!
Het schuurtje wordt naar de fundering gereden.
De oplegger gaat ophoog, en het schuurtje wordt er af geschoven.
De man had zijn zoontje van een jaar of 10 bij zich, die zijn pa goed hielp en precies wist welke knopjes hij moest bedienen om de oplegger omhoog te laten gaan.
Opkrikken, een paar rollers er onder, het op de plaats duwen, waterpas zetten....
...en toen stond het schuurtje.
Het hele proces duurde toch wel een uur, en niet zo snel als het hier op de foto's lijkt. Maar toch een stuk sneller dan het zelf bouwen!
Vanmiddag zijn we naar de Department of Motor Vehicles gegaan voor Tim's learner's permit, zijn leer-rijbewijs zeg maar. Micky was er al eens met hem geweest, maar toen had hij zijn social security kaart niet bij zich. Die moest hij ook laten zien.
Het was er gelukkig niet druk, en we waren snel aan de beurt. Hij deed zijn examen van 20 vragen, je mag er 6 fout hebben; hij had er 2 fout. De vraag welke soort ongelukken gebeuren er het meest bij een wegconstructie (antwoord: bij iemand achterop rijden), en de vraag aan welke kant van de weg moet een voetganger lopen. Dat moet hij toch echt wel weten, want dat heb ik vaak genoeg gezegd. Na betaling van $75 kon hij zijn learner's permit in bezit nemen. Nu kan hij gaan rijden met iemand van 18 jaar of ouder naast zich. Hij moet een 5 uur durende veiligheidsles nemen, waar ze vooral te horen krijgen over alcohol en rijden en hoe dat niet samen gaat. Verder moeten wij een papiertje tekenen als hij 20 uur rijles gehad heeft, en dan kan hij zijn praktijkexamen gaan doen. Dus... nu kunnen we met onze tweede kandidaat gaan zweten terwijl hij lest.
We hadden vorige week de fundering gemaakt van kiezelstenen. Dat was iets wat wel supersnel ging. Micky belde het bedrijf op en liet een berichtje achter. De volgende ochtend om half acht belden ze om te vragen hoeveel we nodig hadden, en drie kwartier later waren ze er met onze stenen. Dat was nog eens service!
Dit is de fundering:
Vandaag werd het schuurtje geleverd.
Daar komt de "oversize load". Anderhalf uur later dan gepland, want ze hadden een platte band gehad.
Het was nogal krap om dit gevaarte aan de zijkant van het huis achteruit te rijden. Er zat maar een paar centimeter tussen het huis en schuurtjes. Een supergoede bestuurder moet ik zeggen. Ik dacht dat ze met een kleinere truck zouden komen. Heel goed dat we takken hadden afgezaagd en de appelboom een kopje kleinder gemaakt hadden!
Het schuurtje wordt naar de fundering gereden.
De oplegger gaat ophoog, en het schuurtje wordt er af geschoven.
De man had zijn zoontje van een jaar of 10 bij zich, die zijn pa goed hielp en precies wist welke knopjes hij moest bedienen om de oplegger omhoog te laten gaan.
Opkrikken, een paar rollers er onder, het op de plaats duwen, waterpas zetten....
...en toen stond het schuurtje.
Het hele proces duurde toch wel een uur, en niet zo snel als het hier op de foto's lijkt. Maar toch een stuk sneller dan het zelf bouwen!
Vanmiddag zijn we naar de Department of Motor Vehicles gegaan voor Tim's learner's permit, zijn leer-rijbewijs zeg maar. Micky was er al eens met hem geweest, maar toen had hij zijn social security kaart niet bij zich. Die moest hij ook laten zien.
Het was er gelukkig niet druk, en we waren snel aan de beurt. Hij deed zijn examen van 20 vragen, je mag er 6 fout hebben; hij had er 2 fout. De vraag welke soort ongelukken gebeuren er het meest bij een wegconstructie (antwoord: bij iemand achterop rijden), en de vraag aan welke kant van de weg moet een voetganger lopen. Dat moet hij toch echt wel weten, want dat heb ik vaak genoeg gezegd. Na betaling van $75 kon hij zijn learner's permit in bezit nemen. Nu kan hij gaan rijden met iemand van 18 jaar of ouder naast zich. Hij moet een 5 uur durende veiligheidsles nemen, waar ze vooral te horen krijgen over alcohol en rijden en hoe dat niet samen gaat. Verder moeten wij een papiertje tekenen als hij 20 uur rijles gehad heeft, en dan kan hij zijn praktijkexamen gaan doen. Dus... nu kunnen we met onze tweede kandidaat gaan zweten terwijl hij lest.
2 Comments:
Het verbaast me iedere keer weer, hoe de regels verschillen per staat, mbt het rijbewijs. Katja moest 40 uur rijervaring hebben, voor ze officiele lessen kon krijgen en dan na een minimum van 47 uur kon ze examen doen.
Wel spannend voor Tim! Ik denk zelf, dat Kai het sneller zal leren, dan Katja deed.
Mooi schuurtje, trouwens!
AHah hij mag ook naar die hele "leerame" cursus.
Ik kreeg vandaag mijn officiele permit in de bus. ik mag nu ook "afrijden"
Ik had er trouwens 3 fout....maar ik deed het voor $20 minder... Vreemd he?
Een reactie posten
<< Home