woensdag, april 11, 2007

Op naar Philly

Ben ik even blij dat ik deze week niet hoef te werken! Vanavond bij mijn les hoorde ik dat Joint Commision momenteel het laboratorium onder de loep neemt. Dat betekent dat ze ook op de afdelingen komen kijken, bijvoorbeeld of alle documentatie bij bloedtransfusies in orde is. Al maanden is het bezoek van "The Joint" verwacht. Voorheen kwamen ze iedere 4 jaar, en kondigden hun bezoek aan, maar nu komen ze vaker, en onaangekondigd. Ze zijn de organisatie die ziekenhuizen moet goedkeuren, en als ze het ziekenhuis niet goedkeuren kan het ziekenhuis wel sluiten want dan krijgen ze geen Medicare/Medicaid geld meer. De keuring is erg streng. Deze keer is alleen het laboratorium aan de beurt, de rest komt nog een andere keer. Dat hebben we nog tegoed.

Morgen gaan we naar Philadelphia voor een paar dagen. We zouden eerst naar New York gaan om tevens onze paspoorten te vernieuwen, maar Bart kan niet mee. Dan zouden we nog een tweede keer op en neer moeten, dus we zaten te twijfelen om misschien in plaats van naar NY naar Philadelphia te gaan. Deze week hoorde ik dat de King Tut tentoonstelling in Philadelphia is, en voor mij was de knoop doorgehakt. Er waren nog maar weinig kaartjes beschikbaar voor deze tentoonstelling deze week, maar we hebben er voor morgenavond kunnen krijgen.
Ik vroeg Bart of hij toch niet mee wilde gaan, aangezien hij de kans om King Tut te zien misschien maar een keer in je leven voorkomt. Nee, hij wilde niet. Hij zei "he's been around for 2000 years, he'll be around a little longer". Tja, dat is ook wel waar :) In ieder geval kan hij zo voor de beestenboel zorgen.

4 Comments:

Blogger Petra said...

Hm, ik denk, dat Katja's reactie ook zo zal zijn, maar ik wil het deze zomer ook zien (de tentoonstelling loopt tot 30 september, geloof ik). Veel plezier, ik ben benieuwd naar je verhalen!

10:46 p.m.  
Blogger Petra said...

Heel veel plezier in Philly!

8:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben 1x in philly geweest. Mooie stad vond ik het. Veel plezier en geniet ervan. Je mst waarschijnlijk wel onze opkomende noord ooster storm....

10:19 p.m.  
Blogger Annemiek said...

We zijn weer terug en een verhaaltje komt nog.

8:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?