zondag, september 24, 2006

Harvest Festival

Het wordt tijd om weer eens wat te schrijven, niet dat er schokkende dingen gebeuren hier.
De hondjes doen het goed, en ja, ze houden me wel lekker bezig. Ik heb anders toch niks te doen. Hoewel, ik heb deze week een extra dag gewerkt en ik heb 2 muren geverfd beneden die het hoog nodig hadden. Terwijl ik aan het verven was zaten de hondjes me de hele tijd aan te kijken vanuit hun "crate", een hok dat we beneden hebben staan.

Ze zijn naar de dierenarts geweest; je kunt ze 1 keer gratis na laten kijken als je een hond adopteert. Ik ging naar de dierenartsen groep die we altijd gebruikt hebben en ze gedroegen zich zo voorbeeldig. Ze gingen zelfs rustig op de weegschaal staan, iets wat Biego nooit wilde. We hadden een nieuwe dierenarts deze keer, ze was heel lief, en ze had nogal een accent. Dan ben ik altijd nieuwsgierig waar mensen vandaan komen, dus vroeg ik het, en het antwoord was Holland. Hey, leuk, we hebben nu een Nederlandse dierenarts. Verder natuurlijk in het Nederlands gekletst.

Ik heb heel wat korte wandelingen gemaakt met de hondjes, en ben deze week voor het eerst met hen in Treman Park gaan lopen. Dat was toch nog een toer. Vooral de trappen af, want zij willen sneller gaan dan ik. De eerste trap renden ze omlaag, en eigenlijk gaat het pad dan naar links, maar ze gingen allebei rechtdoor, het muurtje op. Gelukkig bleven ze daar staan, want aan de andere kant van het muurtje gaat het steil omlaag. Kibbels liep verder het pad naar beneden, maar Bitz wilde alleen maar over het muurtje lopen.
Natuurlijk is er ook van allerlei te snuffelen, en vooral Bitz begint dan hard te blaffen als ze iets ruikt waar ze achteraan wilt. Ze “vond” zo een persoon die wat verderop op een uitkijkpunt stond.

Gisteren zijn we voor het eerst naar de hondetraining les geweest. De lessen worden gegeven door een hele aardige vrouw die hier vlak in de buurt woont. De eerste les was zonder honden, en de volgende week mag Bitz mee. Die heeft de training het hardste nodig. De bedoeling is dat de hele familie mee gaat doen met de trainingen, maar Tim en Niels zien het niet echt zitten.

Gisteren was ook het Harvest Festival van het dorp, en hebben Debbie en ik er weer gestaan als verkopers. Ik moet zeggen dat de verkoop extreem slecht ging, maar dat het wel erg gezellig was. We zagen veel mensen die we lang niet gezien hadden, en er werd heel wat afgekletst. Debbie moest een tijdje weg, omdat ze hooiwagenritjes doet op haar boerderij, en ik moest een tijdje weg naar de hondetraining. Ondertussen bleef haar dochter bij de spullen.

’s Morgens regende het hard, en voor de hele dag was regen voorspeld, maar wonderlijk genoeg bleef het gelukkig na 9 uur de rest van de dag droog.
Het hele festival was goed opgezet, en zag er leuk uit. Er waren spellen en knutseldingen voor de kinderen; een doe het zelf zaak, Home Depot, werkte (gratis) samen met kinderen om dingen van hout te maken. Er waren hooiwagen ritjes, een stille veiling, een oude tractor en auto show, een kip barbeque (ze maken de heerlijkste kip!). Er was een pingpong balletjes drop; een ultralight die over vloog, en gekleurde pingpong balletjes liet vallen, waar de kinderen prijzen mee konden krijgen.
Tim en Niels hielpen een paar uur mee als vrijwilligers, Tim bij de spellen, en Niels bij de hooiwagenritjes. Ik had hun opgegeven, iets waar ze niet gelukkig mee waren, maar ze hadden het toch leuk gehad, en veel ex-klasgenootjes gezien.

Helemaal top was de Medevac helicopter die er landde en waar je een kijkje in kon nemen. Niels kwam aanlopen met een brede grijns op zijn gezicht nadat de helikopter gelandt was. Hij had er vlak bij gestaan, en meegeholpen de tent vast te houden zodat die niet wegwaaide.
Ik vond het zelf ook super om te zien, en om er eens in te kijken. Aan de flight nurse vroeg ik wat je moet doen om flight nurse te worden, en ze noemde alle certificaten. Het zijn er heel wat! Ze vertelde dat je als verpleegkundige een dienst met hun mee kon draaien. Ik heb op hun website gekeken, en daarop staat dat je mee kunt vliegen als je op de eerste hulp of IC werkt. Zou mijn telemetry unit ook meetellen?



De pingpong balletjes drop.





Medevac vertrekt weer.

Zo vaak zie ik een mooie zonsopkomst als ik naar mijn werk rijdt, en deze keer had ik er aan gedacht om mijn camera mee te nemen. Ik ben er zelfs even voor uitgestapt.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Prachtig, die zonsopkomst! En zo'n harvest festival is ook altijd leuk en zo kleurig. Jammer, dat de verkoop niet zo goed ging.

9:09 a.m.  
Blogger kastelke said...

Fijn dat de hondjes zo'n leuke thuis bij jullie gevonden hebben.
Als je zo'n zonsopgang (of ondergang) ziet als je van of naar je werk rijdt, dat geeft toch wel iets bijzonders, niet?
Spannend zeg, stel je voor dat je eens een keer met zo'n helicopter mee mag! Je gaat het toch zeker vragen of jij ook in aanmerking komt?

3:32 p.m.  
Blogger Annemiek said...

YES!!! Ik heb het gevraagd en mag mee. Ze zullen me bellen om een dag af te spreken!!!

11:53 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?