dinsdag, juni 13, 2006

Toeristisch dagje

Iemand had gevraagt om een dag met me te ruilen, dus vandaag had ik vrij, en moet in plaats hiervan morgen werken.
De mooie bloemetjes stonden hier nog op tafel, en die vroegen gewoon om geschilderd te worden. Geen kunst, maar ik vindt het toch wel aardig geworden:


Bart en Tim hadden vandaag examens, Bart vanmorgen en die heeft de vrijheid van een auto ontdekt! Hij mocht hem weer lenen, en tegen de middag kwam hij met 2 vrienden thuis (die zelf reden trouwens). Ze gingen golf spelen, en daarna ging hij naar zijn werk. Zijn vrienden zijn wel vaker geweest golven, maar hij nog nooit. Ben benieuwd hoe dat gegaan is.
Tim had vanmiddag een examen, en ik heb hem gebracht. Daarna Micky gehaald, en samen met hem, pa en ma naar Cornell Plantations geweest.


Cornell Plantations is niet zo geweldig groot, maar er is een hele uitgebreide verzameling planten, en de namen staan er bij. Bij sommige planten staat ook waarvoor ze gebruikt worden/werden, zoals wol verven of geneeskundige werkingen.
We vonden dit stukje bos met bloeiende rodendenderons. Wat een kleurenpracht.
Daarna een picknick gehaald en deze in een ander gedeelte van de Plantations opgepeuzeld.
Micky moest weer terug naar zijn werk, en wij zijn naar het Johnson Museum of Art gegaan. Een mooie verzameling hebben ze daar. Verschillende Rembrandt etsen ook.
Hier wat plaatjes van het mooiste uitzicht van Ithaca:

Uitzicht over de stad.


Cornell.


Cayuga Lake.



Daarna naar de hangbrug die er vlakbij ligt, dit is het uitzicht vanaf de brug. Het is een metalen hangbrug, maar toch voel het een beetje schudden als je er over loopt.

We waren weer om 4 uur thuis, en daar stond Tim voor een gesloten deur. Hij was de sleutel vergeten. Gelukkig had hij maar een half uur hoeven wachten.

4 Comments:

Blogger Petra said...

Wat een leuke dag, Annemiek! Ik vind het wel kunst, hoor, die bloemen! Heel mooi geschilderd! En het uitzicht van die brug is ook prachtig. In het Cayuga Lake heb ik jaren geleden nog gezwommen, brrrr!!!

9:03 p.m.  
Blogger kastelke said...

Wat een prachtige streek toch, waar jullie leven!
En die bloemen: ik doe het je niet na! Zo'n schilderij krijgt toch een kadertje en een plaats in je huis?!

2:42 a.m.  
Blogger Petra said...

Joh wat goed!!!
Echt knap gemaakt zeg.
Was toch ook wel een beetje benieuwd hoe het golfen was gegaan?

6:15 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Dank je voor alle aanmoedigende commentaren!
Petra, dat Cayuga Lake wordt nooit warm, mij ook te koud om te zwemmen!
Wendy, inderdaad, het doet wel Engels aan, had ik nog niet bij stilgestaan.
Elke, zal ik doen :-)
Petra, het golfen was goed gegaan, Bart had zelfs 1 punt meer dan Alex, die vaker golft, maar toch nog 36 over par.

7:48 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?