woensdag, juni 07, 2006

Deze week

Terwijl ik gisteren naar mijn werk reed voor een vergadering was er weer iets over Nederland op de radio. Ze hadden het over de datum 6-6-06, met allerlei weetjes over hoe mensen er op reageerden, en een van de dingetjes was dat het Nederlands nieuws raporteerde dat er op deze dag meer huwelijken waren dan normaal op een dinsdag. Over Enschede (leuke uitspraak op z’n Amerikaans) werd gezegd dat er 17 huwelijken waren in plaats van de gewoonlijke 2.

Toen ik op mijn werk vroeg hoe het was, werd me verteld dat op iedere 3 gedeeltes van de med/surg afdeling 13 patienten lagen, wel grappig, net op 666. Hoewel al die nummers me niks doen.

Deze week is het weer een stuk koeler dan vorige week, en op maandag hebben we een mooie wandeling gemaakt in Treman Park. Deze keer zijn we helemaal naar beneden gelopen en ook weer terug, een tocht van ongeveer 4 mijl, maar met misschien honderd meter vlakke stukken en de rest berg op en berg af. Soms langs het water, en soms wat verder af door het bos met het geluid van nog steeds hele volle watervallen op de achtergrond. We deden er met alle pauzes samen ongeveer 3 uur over, heel rustig aan dus en lekker genieten.
Gisteren hebben we bij Six Mile creek gewandeld, niet zo ver.
Tim en Bart moesten naar de tandarts, en gelukkig was alles goed. Tim had een baaldag en was thuis gebleven, iets wat hij gewoonlijk niet mag, maar het deed hem wel goed. Nog maar een paar dagen school, dan examens en vakantie. Het gaat snel.
Verder hebben we wat in de tuin gewroet. Het paadje door mijn tuintje is bijna klaar en wordt mooi. Pa is bezig met een nieuwe standaard voor de brievenbussen, iets wat hard aan vervanging toe was.

Gisteren hebben we voor het eerst via webcam met Rene gepraat. Wat ontzettend leuk! We hadden het ding al een tijd, maar nog niks mee gedaan. Nou, geweldig toch als technologie werkt zoals het moet, in mijn enthousiasme zat ik naar Rene te roepen en te zwaaien. Ik zal Tim’s reactie hier maar niet vertellen.

Vandaag hebben we een reisje naar Hall gemaakt, waar pa en ma tractors voor Luuk ingeslagen hebben. Toch wel erg als ze je daar herkennen van vorig jaar!
De rit er naar toe was erg mooi. Route 14 en 14A langs Seneca Lake, met heel veel wijngaarden, en boerderijen met velden. Onderweg zagen we ook weer verschillende Amish paard met karretjes.
Hierna zijn we nog even naar Watkins Glen geweest. Het zag er naar uit dat het ging regenen, dus het park bewaren we voor de volgende keer. We hebben de antiek winkeltjes bekeken, waarvan er eentje was die wel alles versloeg. Het was een klein winkeltje, maar toen we weg gingen zei de eigenaresse dat we boven ook eens moesten kijken. Dat deden we, en boven was een winkel die 10 keer zo groot was, propvol met van allerlei “antiek”, ofwel oud spul. Alles wat je je maar voor kunt stellen, ongelooflijk! Oude flessen van elk formaar, servies, speelgoed, werktuigen, ansichtkaarten, noem maar op. Ik vroeg de vrouw achter de kassa hoe de eigenaresse in hemelsnaam aan al dit spul komt. Ze vertelde dat het ooit een co-op was, maar iedereen uitgekocht heeft, en tegenwoordig hele inboedels opkoopt. Wow, ze moet echt eens een opruiming gaan houden! Er is me toch niks aan de vingers blijven hangen.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Annemieke,

Wij kregen via Mariska, allemaal tips van jou. Hartelijk bedankt daarvoor.
Wij komen van 6 tot 13 sept naar Amerika. Via stichting Doe een wens. Wij weten ook niet wat zij allemaal voor ons plannen en of wij vrij te besteden tijd hebben.
In ieder geval gaan we naar de k'nex fabriek in Hatfield, omdat dat Nathans wens is. En we krijgen een huur auto.
Alvast bedankt voor de tips die je hebt gegeven we zullen er zeker wat mee doen.
Je hebt een mooie site!

Groetjes Harry en Petra

2:43 a.m.  
Blogger Petra said...

Jullie wonen daar ook bijzonder mooi! Ik zou wel weer eens op vakantie willen in upstate New York/zuid Ontario!

5:15 p.m.  
Blogger Petra said...

Leuke daagjes gedaan met de familie. Gezellig!
Ik weet niet wat het is met Enschede, maar veel Amerikanen die ik hier tegen kom, weten veel te vertellen over Enschede.
Nou ben ik er achter gekomen, dat daar een John Deere fabriek is en hier ook. En dat er veel Amerikaanse mensen naar uitgezonden zijn geweest ;-)
Wij hebben vrienden in Enschede wonen en die heb ik het verteld en vonden het geweldig dat hun "wereldstad" Enschede zo bekend is. Grappig dat jij er nu ook over schrijft.
Groetjes Petra

6:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, er is hier toch wat te doen geweest rond 6-6-06. Op CNN meldde men zelfs dat vrouwen hun bevalling wensten uit te stellen die dag, vermits dat de cijfers iets met duivels te maken hadden... Grappig, vind ik het wel!

Ik geloof er niet in, maar toch waren we bijna gehuwd op 08-08-88. Men zei toen dat 8 het symbool van oneindigheid betekende en dat het geluk bracht als je veel 8'en had in je huwelijksdatum... Uiteindelijk is het 06-08-88 geworden (want 8 aug viel op een maandag en dat vonden we weer moeilijk voor de hele familie!)En het heeft toch geluk gebracht... (maar geluk wordt niet in de schoot geworpen, hoor, je moet er elke dag hard aan werken! Ik denk niet dat het aan de 8'en lag. Ha, ha, ha!)

11:52 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Harry & Petra, ik hoop dat jullie een fantastische tijd zullen hebben!
Petra, kom maar een keer, breng dan wel beter weer mee dan nu.
Andere Petra, grappig dat Enschede zo bekend is.
Hilde, van die vrouwen die die dag niet wilden bevallen had ik ook gehoord. Ze komen toch als ze willen! Zolang je je kind dan maar niet Damien noemt.
Mij zeggen die nummers ook niet veel, wel grappig dat jullie zo veel achten in de datum hadden. Een 8 meer zou het hem ook niet doen met het toekomstig geluk.

10:51 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?