zondag, december 04, 2005

Johnson Museum












Vandaag had ik voor mijn les kunstgeschiedenis een rondleiding in het Johnson Museum, en dan vooral de Aziatische kunst. Het was leuk, maar ook weer veel om in me op te nemen. Hier een paar van hun stukken, blijkbaar hebben ze maar 7% van hun collectie tentoongesteld. Ze hebben dan nogal wat.
Nog een keer een paar foto's van het uitzicht.
Na deze rondleiding ben ik nog even naar de ijsbeelden gaan kijken die in de winkelstraat van Ithaca staan deze week. Een paar foto's staan hier een eind naar beneden. Ik had nog nooit een ijsbeeld gezien, en ze waren erg mooi.

1 Comments:

Blogger kastelke said...

Als je ooit eens in Londen komt, dan moet je zeker en vast het Victoria & Albert Museum eens bezoeken,
http://www.vam.ac.uk/collections/asia/index.html
zij hebben ook schitterende Aziatische dingen staan! Eigenlijk is alles er schitterend (en ja, dat is het museum waar die Chihuly in de inkom hangt)! Elke keer voel ik me alsof ik in een ware schatkamer rondloop...

2:43 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?