zondag, januari 02, 2011

Alle hens aan dek!

Het is een paar dagen boven nul, tijd om het kippenhok eens schoon te maken. Als het bevroren is stinkt het niet, maar zo gauw het dooit wel. Bart had het hok uitgemest, maar ik wilde de tegels voor het hok ook schoon hebben. De tuinslang lag nog buiten, dus ik dacht dit even gauw te doen. Er kwam echter maar een pisstraaltje water uit, en ik dacht dat er nog een stuk ijs ergens in de slang zat. Even geduld hebben dus totdat dat smolt. Zo'n 10 minuten later stond ik daar nog met dat pisstraaltje. Micky was ook buiten, en kwam me melden dat er water uit de muur van het huis kwam. Dus heel snel de kraan dichtgedraaid, en ondertussen meldde Micky heel kalm dat er beneden een overstroming was. Daar werden alle hens aan dek voor opgeroepen, ik geloof dat we met z'n allen elke handdoek in huis hebben opgebruikt om de boel op te soppen. Het had veel en veel erger kunnen zijn, maar het water stond nu al in Giulia's kamer en de kamer ernaast. Ik was bang dat het onder de nieuwe vloer zou gaan, maar ik geloof dat we het hebben kunnen redden.
We hebben niet kunnen vinden waar de waterleiding gebarsten is, waarschijnlijk in een stuk dat door de buitenmuur gaat, en zullen dit stuk vervangen. Het enige wat dit jaar anders is dan andere jaren is dat de slang nog aan de kraan zat, en dat heeft misschien teveel druk gegegen met het koude weer. Een wat minder begin van het jaar!

Labels:

8 Comments:

Blogger Petra said...

Getver!!! Hoop dat jullie het lek snel vinden. Wat een drama dan ineens he. Goed dat Micky zo rustig bleef....

7:59 p.m.  
Blogger Petra said...

Oei, dat is balen! Gelukkig hebben jullie de schade kunnen beperken.

8:53 p.m.  
Blogger Jasmino said...

He bah, wat een vervelende situatie. HOpelijk vinden jullie het lek snel en blijft de schade beperkt.

1:14 a.m.  
Blogger Bibi said...

Nou da's ook een lekker begin zo, ik hoop dat het snel te fixen is!

9:20 a.m.  
Anonymous Elke said...

Niet alleen het kippenhok schoon, maar dus ook een deel van je huis kreeg een extra beurt. ;-)
Gelukkig dat Micky het nog zo snel zag! Stel je voor dat jij daar heel geduldig verder had staan wachten tot het ijsstopje zich opgelost had...

11:21 a.m.  
Blogger DixieChick said...

Wat balen zeg! Jakkes! Ben je er al achter of het ook onder vloer is gekomen? Dat is inderdaad een minder begin van het nieuwe jaar..

9:21 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; een beetje TE rustig!

Elke; het kippenhok is nog niet schoon! Ja, ik had daar wel even gestaan.

Bibi; we zijn er nog niet achter, maar zullen de kraan en een stuk pijp vervangen. Een gedeelte kunnen we nu niet zien.

8:14 a.m.  
Anonymous Bianca said...

Dat is ellendig zo'n waterlek, hopelijk vinden jullie het snel !

9:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?