dinsdag, juli 14, 2009

Ik kan weer remmen

Ik heb de auto weer terug. Vanmorgen belden ze vrij vroeg dat hij klaar was. Dat maakte voor een dag met veel rond gesjees. Niels naar kamp brengen, later voor de auto gaan betalen, Niels weer ophalen, en toen Bart thuis was de auto gaan halen. Er was veel mis met de achterremmen (pads, rotors, levers, calipers, en hose zijn allemaal vervangen). En dat allemaal blijkbaar vanwege een 'collapsed hose'. Een in elkaar geklapte remslang. Hij remt weer prima, maar nu moet het toch echt afgelopen zijn met de mankementen! Ik durf geen auto meer aan te raken, want ik wordt ervan beschuldigd dat ze dan kapot zullen gaan.

Het is hier een stralend zonnetje, en heel langzaam krijg ik wat projectjes klaar buiten. Zoals een nieuwe plek maken voor de picknicktafel, hetzelfde als voorheen maar dan op een andere plek. We hebben jaren een vierkant van spoorwegbielzen gehad, en dat gevuld met houtsnippers. Dat was heel handig, dan hoef je niet steeds de tafel te verzetten met gras maaien.
Ook ben ik bezig met een beetje een betere afzetting van stenen te maken langs een tuintje naast het terras. Ik gebruik allerlei platte stenen uit de beek, en metsel ze wat op en naast elkaar. Een heel gepuzzel om het een beetje mooi te krijgen.

Verder doet de groentetuin het prima, alleen de tomaten willen nog niet zo erg. Die houden wat minder van dit koele weer.
Heerlijk om lekker wat vers spul uit de tuin te halen, vanavond prei en uien voor in de bami, en dit ging vanmiddag in de soep:



Dan hadden we hier deze katten-invasie, die Kibbels en Bitz helemaal gek maakte;


De katten trekken zich nergens iets van aan, als ze konden zouden hun tong naar de honden uitsteken!

4 Comments:

Blogger Petra said...

Ik vind het ook leuk om de spullen in de tuin te zien groeien. De tomaatjes hadden bij ons ook een aanloopje nodig. Maar doen het nu goed. Heb nu elke dag een vers tomaatje voor op mijn brood. Jij hebt duidelijk wel meer variatie. Volgend jaar ook maar eens gaan proberen.

9:22 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Zo leuk dat je groenten uit je eigen tuin kunt halen ! hier is alles verdroogd, ondanks het water geven blijft het klein en schrompelt het weg.

Fijn dat je auto het weer goed doet !

11:53 p.m.  
Blogger Bibi said...

Hihi werd je maar betaald voor al die ritjes! Die stenen afzetting klinkt goed, die ga ik onthouden voor de kruidentuin volgend jaar.
Die picknick tafel is ook alweer zo'n goed idee:-).

9:21 a.m.  
Blogger Petra said...

Fijn, dat dat bedrijf toch een nieuwe richting in kan slaan! De bedrijven, die zich niet op een ding hebben geconcentreerd, zullen het overleven, dat zie ik hier ook. Waar ik mijn van volgende week ga laten maken was ook een Dodge/Chrysler dealer, die "dicht" ging, maar ze hebben nog andere floriserende takken gelukkig. De jongens letten tenminste op hun auto, Katja duidelijk niet!

9:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?