zaterdag, juni 06, 2009

BBQ

Vandaag moeten we even stilstaan dat D-day 65 jaar geleden is. Voor de mensen die het meemaakten een dag die ze nooit vergeten zijn. Ik heb vaker deze veteranen als patienten gehad, al wordt het steeds zeldzamer. Ik vindt het een eer om voor deze mensen te zorgen, en als ze er zelf over beginnen vertel ik hoe dankbaar we hun zijn.

We hadden de barbeque vanmiddag en het was leuk en een succes. We hadden het paviljoen in Cass Park gehuurd. Het ligt net naast de speeltuin dus daar konden de kinderen zich goed uitleven. Micky, Niels en ik waren er al vroeg om wat spullen op te zetten. In plaats van barbequen in de barbeues die er staan zou iemand hun gas bbq meebrengen. Ze was wat laat, en ik had de mensen op het werk gezegd dat we hun ook lunch zouden brengen. Ik kneep hem even, maar alles kwam toch goed, al was het een beetje laat. We konden hun ook een lekkere lunch bezorgen, inclusief verschillende salades en fruit. Ik vond het wel leuk om hun er ook bij te betrekken, je kunt de boel nu eenmaal niet even dichtgooien in een ziekenhuis. Micky en Niels hielpen me met de spullen dragen.

Er waren een heleboel kleine kinderen. Ik weet wel dat er veel collega's zijn met kleintjes, maar om ze zo bij elkaar te zien waren het er een hele bubs. Leuk om elkaar buiten het werk om te zien. Voor Niels was het wat minder: "waarom sleep je me hierheen", maar hij amuseert zich op zijn eigen manier wel. Tim had zijn "defensive driving" les, 6 uur lang in een klas zitten om oude films te kijken en proberen niet in slaap te vallen, om een wat goedkopere autoverzekering te kunnen krijgen. Hierna kwam hij Niels verlossen, en heeft hij hem opgehaald en mee naar huis genomen.


Niels heeft zoveel plezier :) Echt hoor, toch wel. Hij heeft zelfs een spelletje meegespeeld met mij. Iets waar je met kleine ringen door een gat moest gooien, best moeilijk.


Genoeg lekker eten!

4 Comments:

Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Gezellig hoor dus die BBQ !
best handig zo'n gasBBQ ipv kolen.

9:45 p.m.  
Blogger Bibi said...

Leuk dat het geslaagd was!
En Micky en Niels zullen een volgende keer vast wel weer willen helpen:-)

9:42 a.m.  
Blogger Petra said...

Een van onze laatste vakanties vanuit Nederland was naar Normandie. En we zijn ook bij Omaha Beach geweest. Daar waar president Obama gisteren de herdenking bij woonde. Die 9000 witte kruizen hebben bij mij zeker een enorme indruk gemaakt. Nee vergeten mogen we zeker niet. En dankbaar ben ik zeker.

3:30 p.m.  
Blogger Petra said...

Ja, D-Day, daar hebben we toch wel aan te danken, wie en waar we nu zijn. Wij hebben er gisteren ook wel even bij stilgestaan.
Die Niels, toch leuk, dat hij nog meegaat. Ik moet onze kinderen echt meeslepen naar dat soort dingen (en zelfs gisteren had Kai er na de race al gauw genoeg van, zoals duidelijk op de foto's te zien is). Leuk, om zo'n picknick voor iedereen te hebben.

7:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?