dinsdag, mei 29, 2007

Vogels, 4e aflevering

Nou, sommigen zullen ondertussen wel genoeg hebben van de vogelfoto's, maar ik blijf gewoon doorgaan. Het is fascinerend om het van zo dichtbij mee te maken. Gewoonlijk zit zo'n nest te hoog of op een gekke plaats dat je niet elke keer even kunt kijken als je door de voordeur naar buiten gaat. De kinderen vinden het natuurlijk ook leuk. Het is nog geen week dat de vogeltjes uit het ei zijn, en de oogjes zijn open en ze hebben al heel wat echte veertjes. Het dons gaat er al vanaf. Ook begint het een beetje krapjes te worden in het nest met z'n vieren.




Mama zat een paar takken hogerop zenuwachtig te zijn.


Wat hebben we verder nog gedaan vandaag; eerst naar de mall weer even gewinkeld, en vanmiddag met een heerlijk weertje in de tuin gewerkt. Ik ben helemaal geen fan van het klusje met de weedeater, maar ik heb dat ding aan de praat gekregen en een uur het gras te lijf gegaan. Ik heb nieuwe bewondering voor Bart, die afgelopen week 2 dagen in het State Park ge-weed-eatered heeft, best een zwaar werk en je handen vallen er bijna af van het trillen. Bart heeft waarschijnlijk een beetje poison ivy geraakt, hij heeft een paar kleine blaasjes op zijn armen. Hij zag het poison ivy net te laat.
Nog zoiets, de wead-eater van zijn collega was gejat! Hij had hem even naast de weg laten liggen om de truck te halen, en toen hij een minuut of 10 later terug kwam was hij foetsie. Hun baas was er gelukkig heel nuchter onder.

Vanavond ben ik naar een "skill's day" in het ziekenhuis geweest; we hebben sommige dingen die afgetekend moeten worden. Ook heeft de Joint Commission weer allerlei nieuwe voorschriften die afgetekend moeten worden, zo blijf je wel bezig. Vanmiddag en vanavond konden we er terecht om dit te doen. Ik had het maar tot vanavond uitgesteld, het was veel te mooi weer om binnen te zitten. Op weg naar het ziekenhuis had ik pa en ma 3 mijl van huis afgezet, die wilden gaan Nordic Walking en zijn terug naar huis gelopen. Het was er een fijn weer voor, en ze hadden geloof ik ook wel bekijks.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik blijf ze prachtig vinden. Ons nestje zit in een boom en je kunt er niets van zien. Behalve dat we al 2 dode vogeltje onder de boom hebben gevonden.

Het klink misschien wat dom hoor, wat wat is een weed eater. Een apparaat dat onkruid opeet of plukt of zo??? Ik zit tot mijn nek in het weed dus...

gr Petra

10:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die ouders van jou zijn zeer sportief. Wat lopen die einden weg zo!!

1:55 a.m.  
Blogger Annemiek said...

PetravD; ik weet het Nederlandse woord niet, het is een apparaat om de grasranden af te doen: http://shopping.msn.com/results/shp/?bCatId=8688,av=2-130789

Wendy; ze lopen echt hele einden weg ja!

5:54 a.m.  
Blogger kastelke said...

Ik geniet lekker mee van jullie vogeltjes!
Het nestje van de musjes die in het boompje aan ons terras zaten, is uitgevlogen.

7:11 a.m.  
Blogger Petra said...

In het nederlands is het een grastrimmer ;-) Inderdaad hartstikke goed van Bart hoor.

Ik vind de foto's van de vogeltjes juist leuk. Vooral om te zien hoe ze gegroeid zijn. Hier probeer ik nu al een paar daagjes een humming bird vast te leggen. Eindelijk is dat gelukt!

8:43 a.m.  
Blogger Petra said...

Ook ik vind de vogel foto's leuk! Onze enige overlevende baby robin is uitgevlogen (de andere twee waren uit het nest gevallen op de stenen en dat overleefden ze natuurlijk niet).
Vervelend voor Bart, die poison ivy, ik hoop, dat het zich niet verspreidt!

7:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oke, dank je, ik weet nu wat je bedoelt. Wij noemen het ook wel een kantjes maaier, maar het heet een gras trimmer inderdaad.

gr Petra

9:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?