zaterdag, september 18, 2010

Watchfire

Op vrijdag was het POW/MIA dag (oorlogsgevangenen en vermisten dag). Om dit het herdenken, en als teken dat ze niet vergeten zijn organiseren de veteranenverenigingen een "watchfire". Vroeger werd na een veldslag een groot vuur gemaakt om de verspreide troepen weer bij elkaar te krijgen, zodat ze wisten welke richting ze uit moesten lopen. Op vrijdag werd zo'n watchfire op Meyers Point in Lansing gehouden, aan het meer.


Een mooi plekje, waar we nog nooit geweest waren. De vuurtoren lijkt heel wat op de foto maar is in werkelijkheid maar klein.




Bart heeft de foto's met zijn telefoon gemaakt, dus de kwaliteit is niet geweldig. Ik was mijn camera vergeten, maar je krijgt toch een indruk.




Alle ROTC kadetten waren er. Eerst werd het volkslied gezongen, en speeches gehouden. Er werd verteld hoeveel POW/MIA's er nog zijn. Als ik me de nummers goed herinner zijn er 80.000 van de tweede wereldoorlog, en 1.311 van de Vietnam oorlog. En dan nu ook vermisten in Afghanistan en Irak.


In costuum van de burgeroorlog gekleedt, werd er een kanon afsgeschoten, zogenaamd de grote houtstapel in.


Dat was een stapel hout waar je U tegen zegt!


Alle kadetten gooiden om de beurt nog een stuk hout op de stapel.




Een flink fikkie!

Ik vond het wel een indrukwekkende ceremonie.

Labels:

6 Comments:

Anonymous Sisely.nl said...

Prachtige foto's zeg,lijkt me indrukwekkend.Volgens mij je eigen niet verveelt.

10:25 a.m.  
Blogger Petra said...

Mooie foto's hoor. Deze vuurtoren in Lansing hadden we dus gemist op onze trip van de zomer.
Bijzonder om mee te maken lijkt mij.

12:16 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra, dit is Lansing in New York, net ten noorden van Ithaca :)

12:37 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat maakt Barts telefoon goede foto's! Mooi ziet het er daar uit en die ceremonie klinkt inderdaad indrukwekkend.

2:12 p.m.  
Blogger Bibi said...

Een mooie ceremonie, ik kan me voorstellen dat het indrukwekkend is om daar bij te zijn.

10:20 a.m.  
Anonymous Hilde said...

Inderdaad, goede kwaliteit van foto's voor een telefoon!

Wat een houtstapel! Moet idd. impressionant geweest zijn!

1:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?