zondag, december 06, 2009

De kerstboom

Sinterklaas is hier een beetje voorbij gegaan. We hadden chocoladeletters klaarliggen om aan de kinderen te geven, maar ik was het vergeten. Nou ja, ze zijn na Sinterklaas ook nog goed. Alleen een probleem: Micky had per ongeluk allemaal donkere chocolade besteld in plaats van melk en dat lust hier niemand. Ik kan er wel een paar taarten mee bakken of zo, maar dat was ook weer niet de bedoeling.

Geen Sinterklaas, dan maar door naar de kerst. Vandaag zijn we de boom gaan halen. Bart was er weer niet bij, die blijft tegenwoordig graag in Cortland voor de weekenden.


De 'tree farm' ligt bovenop een berg.


"Zullen we deze nemen?"



"Of toch maar deze."



Tim aan het zagen.




En slepen maar.





Bij de boerderij wordt de boom door een apparaat gedaan zodat hij compact ingepakt zit. We zetten hem binnen en knippen het gaas weg en poef:



Opeens weer een dikke boom.


Versiert.

Het kerstdorpje staat ook weer;

9 Comments:

Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Wat een mooie boom hebben jullie, we hebben hier 2 x een echte kerstboom gehad maar die was in zo'n vorm geschoren, daar kon je met goed fatsoen geen bal meer inhangen bijna.
Iek, pure chocalade daar hou ik ook niet van (tenzij in chocoladetaart oid)

8:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ziet er prachtig uit. Wij hebben de onze (neppert) zojuist verkocht. Ik dacht toch niet dat het veel zou worden met de grijpgrage handjes.

9:32 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Wat een mooie boom zeg, het lijkt wel een nepperd ;-)

Ik heb zaterdag ook de kerstboom opgezet, ik kan zo van genieten van de kerstsfeer. Al die gezellige lampjes en decoraties! Heerlijk vind ik het altijd!

12:28 a.m.  
Blogger Mariska said...

Wat een mooie boom!

5:05 a.m.  
Blogger Bibi said...

Wat een prachtig mooie boom hebben jullie uitgezocht! En leuk ook dat je chocoladeletters hebt kunnen vinden. Hier kan ik ze ook wel krijgen maar die zijn maar 3.5 inch en niet zo mooi.

11:11 a.m.  
Blogger Petra said...

Oh, ik ben dol op puur, stuur maar op ;). Mooie boom is het! Wij gaan zaterdag, als het goed is.

5:02 p.m.  
Blogger Petra said...

Er gaat niets boven een echte boom, zei zij met de nepperd!
Kan hem bijna ruiken ;-)

5:20 p.m.  
Anonymous Elke said...

Mooie boom!
Kan je er ook voor kiezen om er eentje met de kluit uit te graven, zodat je die nadien in je tuin kan planten? (is ook beter voor het milieu, daarom promoten ze dat nu hier weer ;-) )

2:59 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Elke, met kluit wordt hier niet gedaan. Je zou hem zelf wel op kunnen graven (maar of ze zo blij zouden zijn met al de gaten in hun veld waar mensen in kunnen stappen...). Ik zou niet graag door de bevroren grond met keien willen graven, en dan over een paar weken nog een keer. Nee hoor. Bomen genoeg in de achtertuin.

7:53 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?