maandag, juli 18, 2005

Een slangetje

Image hosted by Photobucket.com
Deze bezoeker (of wie weet, vaste bewoner) lag in het het schuurtje. Ze schrikken zich normaal snel en glibberen weg, maar deze had blijkbaar een comfortabel plekje gevonden want het kostte wat porren met een stokje om hem weg te krijgen. Hij lijkt wat groter dan de werkelijkheid op de foto; hij is maar zo dik als een pink, en misschien een halve meter.
Ooit was ik best bang van slangen; de eerste keer dat ik er een voor de voordeur zag liggen rende ik snel naar de buren. Sindsdien ben ik er wel aan gewent geraakt, ook door de kinderen die de kleintjes altijd zo oppakken. Ze vinden het wel interressant. Bart heeft er zelfs een zomer een paar op zijn slaapkamer gehouden. Hij zat toen op de vierde klas en het was een beetje een rage onder de kinderen om een slang te hebben. Van de onderwijzeres mochten ze ze zelfs meebrengen naar school.
2 keer hebben we er een in huis gehad, brrr, dat is niks. Een keer lag er een grote rustig net binnen een openstaande deur, die heb ik met een stok opgepakt en naar buiten geknikkert. Een andere keer waren de kinderen alleen thuis en lag er een op de trap. Ze hadden er een vergiet bovenop gezet met een paar dikke Harry Potter boeken bovenop. Wel grappig, want ze hadden eraan gedacht dat de slang nog moest ademen, vandaar de vergiet.
Gelukkig zitten hier geen giftige slangen, behalve de water mocasin, een waterslang dus.

7 Comments:

Blogger kastelke said...

Is het een korenslang?

3:42 a.m.  
Blogger Petra said...

Wij hadden laatst ook een gardensnake in de tuin, tot grote vreugde van Kai en Saskia.
Ik ben er ook minder bang voor, dan vroeger, ik durf ze nu ook aan te raken, maar dol ben ik er niet op.

9:26 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Volgens mij een Eastern milk snake, maar ik heb wel even moeten zoeken en vond een lijst van slangen in New York http://www.esf.edu/PUBPROG/brochure/snakes/snakes.htm
Ook zie ik nu dat er 3 soorten giftige slangen hier zijn...

9:26 a.m.  
Blogger Petra said...

Toen wij bij het ratelslang museum in Cody waren vorige week hebben we een ratelslang geaaid, waarvan de gif verwijderd was.
Toen leerde ik ook, dat er verschillende soorten ratelslangen zijn en dat ze ook hier in het oosten voorkomen :O.
Als de ogen niet rond zijn is de slang geloof ik giftig, als ik het goed heb onthouden.

10:39 a.m.  
Blogger kastelke said...

Dat van die ronde ogen klopt niet altijd, denk ik. Op de link van Annemiek zie ik een copperhead staan, mét ronde ogen, toch is deze slang heel giftig...

3:27 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Ik dacht dat ook altijd van die ronde ogen, maar ik kijk ze liever niet zo dicht aan :-)

1:10 p.m.  
Blogger Petra said...

Gatver de gatver.....
Oh ik hoop zo dat ze mijn deur voorbij gaan. Moet er nog steeds echt niks van hebben. Brrrrr....
Heel heldhaftig dat de kinders er destijds een vergiet over hadden gezet. Waarschijnlijk omdat zij er mee opgroeien vinden ze het niet eng......
Groetjes Petra

5:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?