zaterdag, juli 16, 2005

Heet, heet, heet

Het is nog steeds erg warm en benauwd weer, dankzij orkaan Dennis. De luchtvochtigheid is zo hoog, dat je de andere kant van de vallei, zo'n 2-3 mijl, niet eens kunt zien als je naar de stad rijdt. Onze airconditioner komt nu in ieder geval goed van pas.
Micky heeft de rest van de week nog vrij gehad, en ik dacht fijn samen wat te ondernemen, maar met deze hitte hadden we allebei niet veel zin om veel te doen. Ik heb veel onder de bomen gezeten met een boek, en van het zwembad wordt ook goed gebruik gemaakt. Ik geloof dat het water nog nooit zo warm geweest is.
Tim en Niels gaan naar zomerkamp, elke dag 9.00 tot 14.oo, Tim als Counselor in Training, een helper, en Niels zit gewoon op het kamp. Tot nu toe hebben ze het wel naar de zin gehad. Gelukkig wordt het dit jaar op school gehouden en niet in het Community gebouw, dat niet op zoveel kinderen elke dag berekend is.
Bart heeft eindelijk een begin gemaakt met solliciteren voor zomerbaantjes, iets wat hij al maanden geleden had moeten doen. Maandag heeft hij een gesprek bij Petsmart, een dierenwinkel.
Vandaag hebben we natuurlijk het nieuwe Harry Potter boek moeten kopen en Bart is er al een heel eind mee op weg. Tim is niet geinterresseerd en noemt het Harry Pothead; Niels zal het zeker ook lezen, en ik ook zo gauw ik de kans krijg!

We zijn eens gaan rondkijken naar een nieuwe wasmachine. Onze oude zal niet lang meer mee gaan. Hij is al 13 jaar oud, vaker gerepareerd, en rammelt van alle kanten. Als hij centrifugeert loopt hij van zijn plaats weg en soms ga ik er bovenop zitten als het te erg wordt. Maar goed dat hij via slangen aan de muur vastzit zodat hij niet te ver weg kan lopen.
Tegenwoordig heeft Amerika ook de Europese technologie van wasmachines overgenomen en is er heel wat meer keus dan alleen die oude bakken waar je de was van boven inkiept en niks wordt er echt schoon. Nu val ik echter achterover hoeveel keus er in 'front loaders" is! Alles digitaal met knopje voor dit en dat, alles kun je instellen als je wilt, en als je dat niet wilt zijn er machines die precies regelen hoeveel water, zeep en spoelingen er nodig zijn. Er zijn er zelfs die je op een timer kunt zetten zodat je de was klaar hebt op een tijdstip dat je wilt. En kleine machines zie je maar weinig, in de meesten kun je een heel dekbed stoppen.
Ik ben er nog niet uit wat welke we zullen kiezen, maar er hoeft niet teveel extra's aan te zitten want dat zou ik toch niet gebruiken.

Onze stofzuiger maakte ook allerlei rare geluiden en er bleek een riem in kapot te zijn. Een nieuwe riem besteld via internet en die kwam vandaag. Maar hoe moet dat ding er nu op? Na wat puzzelen kwamen we er wel uit, en kregen we hem erop, maar nu zuigt het ding helemaal niet meer. Er viel een stuk plastic uit dat afgebroken was; we gaan maar op zoek naar een nieuwe stofzuiger.
Nou, dat was het even over de huishoud apparaten...

3 Comments:

Blogger kastelke said...

"Een ongeluk komt nooit alleen", zegt men dan.
Annemiek, ik heb het hier zelf ook al mogen ervaren dat, als er één elektrisch toestel stuk gaat, je binnen de kortste keren terug naar de winkel kan voor nog een ander toestal dat ook de geest gaf.
Zijn die Europese wasmachines beter dan die Amerikaanse? Dat moet ik dan onthouden!

3:55 a.m.  
Blogger Petra said...

Oje.... Hoop voor jullie dat het hier bij blijft hoor ;-)
Wij hebben zelf ook pas de keuze moeten maken voor een wasmachine. Ook ik vond het erg moeilijk. Wat moesten we nou nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die "kiep er maar in" dingen erg lekker vind, dus het is bij ons er zo een geworden. Bovendien vond ik die frontladers best nog wel duur en dan moet je er nog een standaard bij kopen om hem op hoogte te hebben. Dus wij zijn voor het "Amerikaanse" model gegaan.
Als ik ze hier in de waskamer ziet staan moet ik altijd aan mijn poppenhuis denken van vroeger. Daar zaten ook zulke in. Net als het fornuis. Weinig veranderd in de tijd. Denk als meer mannen de was zouden doen er al lang meer ergodynamische modellen zouden bestaan, hi hi hi.
Groetjes Petra

6:46 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Ik hoop ook dat dat het voorlopig is. Ondertussen hebben we een nieuwe stofzuiger,en ook hier weer sta je te kijken, wat kies je nu? 10 jaar lang kijk je niet om naar apparaten in de winkel als je ze niet nodig hebt, en dan opeens zijn er al die nieuwe keuzes bijgekomen in de laatste 10 jaar...

7:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?