woensdag, juli 06, 2005

Op zoek naar tractors

Broerlief had vader en moeder een lijst gestuurd met tractor modellen die ze voor hem mee moeten brengen, dus vandaag trokken we erop uit om die te vinden. In een klein plaatsje Hall, hier zo'n 50 mijl vandaan, ligt een grote John Deere winkel.
Niels en Tim zijn deze week op zomerkamp begonnen, en die zetten we af om 9 uur en wij reden richting Watkins Glen. Van daaruit naar het noorden route 14. Dat is een weg waar ik nog niet geweest was. Zo zijn er genoeg plekken in de buurt waar je nooit komt. Dit is toch wel een hele mooie weg. Het gaat helemaal langs Seneca Lake, waar veel wijngaarden liggen en meestal zie je het meer rechts liggen. Jammer dat het zo'n donker weer was.
Helemaal precies wist ik de weg niet naar dit plaatsje, en ook op de kaart stonden de nummers van de kleinere wegen niet aangegeven. Dus toen we ongeveer dachten op de hoogte van Hall te zitten gingen we oost, en via binnenwegen. Warempel zagen we toen opeens de naam Hall. Even bij een winkel gevraagd waar de John Deere winkel was, die bleek aan de overkant van de weg te liggen, we zagen de achterkant van het gebouw.

Image hosted by Photobucket.com

We hebben de nodige tractors ingeslagen, Luuk zou hier helemaal uit zijn bol gaan.
Daarna de terugweg. Ik dacht niet dat ik die binnenwegen nog eens terug zou kunnen rijden op mijn gevoel en nam een andere, grotere weg. We kwamen in Geneva terecht, een beetje te ver naar het noorden. Daar namen we 14A zuid, en wat zien we opeens; het plaatsje Hall. Mijn richtingsgevoel had me helemaal in de steek gelaten en we hadden een mooi rondje gemaakt van 15 mijl. Volgende keer moet ik toch maar eens aan Mapquest denken.
Verder volgden we deze weg helemaal naar Watkins Glen terug. Het is een hele mooie omgeving, toch weer een beetje anders dan hier. Het is vlakker, met veel boerderijen en grote velden.

Onderweg zagen we nog wat Amish rijtuigen.
Image hosted by Photobucket.com
Je kan ook zo de boerderijen eruit halen die Amish zijn, geen tractor voor de deur, en buiten hangt alleen zwart/blauwe was.

Vanmiddag nog eens een wandeling in Treman Park gemaakt. Het weer is vandaag wat koeler, wel een verademing na alle 90+ dagen.

Image hosted by Photobucket.com

Nog 1 dagje en dan zit de vakantie van vader en moeder er weer op, dus maar gauw nog wat foto's proberen te maken met hun en de kinderen. Nou, wat is dat moeilijk om ze er allemaal goed op te krijgen. De kinderen werkten echt niet mee, maar er zijn er toch een paar gelukt. Het zal een jaar zijn voor we de kans weer krijgen.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Ojee, ik heb ook zo'n richtingsgevoel. Rij ook altijd rondjes en denk wel 10 keer ben ik hier nou al geweest? Vandaar dat onze wegwijsmiep wel aan mij besteed is. John Deere is hier ook een gewild merk hoor. Dat hebben we inmiddels wel gemerkt. Er zijn dus ook mensen die met t-shirtjes van hun hier lopen.
Vond de foto van het Amish rijtuig erg leuk. Die ben ik hier nog niet tegen gekomen.
Groetjes Petra

8:01 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Zo'n bezoek gaat veel te snel voorbij.
Zo'n wegwijsmiep zou wel handig zijn ja. Ik heb mijn broer ook een John Deere t shirt gekocht, dus als je er iemand in Nederland mee ziet lopen...

10:15 p.m.  
Blogger Petra said...

hi hi hi, Ik denk dat je broer wel een collectors item heeft in NL met een John Deere T-shirt. Ik had er in NL nog nooit van gehoord, maar weet nu wel beter ;-)

6:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?